گزارشی از وضعیت بهفر لاله‌زاری، زندانی سیاسی محروم از مرخصی

بهفر لاله‌زاری، زندای سیاسی، از مهر ماه سال ۹۶ در زندان اوین به سر می‌برد و از حق مرخصی محروم است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بهفر لاله‌زاری که با اتهامات سیاسی در زندان اوین نگهداری می شود، به دلیل مخالفت دادیار زندانیان سیاسی این نوروز را در حبس می‌گذراند؛ خودداری از اعزام این زندانی سیاسی در حالی صورت گرفت که پیشتر معاون دادستان و قاضی اجرای احکام موافقت خود را با این حق قانونی اعلام کرده بودند.

از سویی دیگر مسئولان قضایی وعده داده بودند که بهفر لاله‌زاری در فروردین ماه با قرار وثیقه آزاد خواهد شد اما این وعده تا کنون عملی نشده و پیگیری مکرر خانواده نیز بی نتیجه مانده است.

شایان ذکر است، شمار بسیاری از زندانیان اوین نوروز امسال به دلیل کارشکنی مسئولان زندان و دستگاه های امنیتی از حق مرخصی محروم شدند؛ عبدالفتاح سلطانی و مختار اسدی دو تن از زندانیان سیاسی این زندان در اعتراض به تبعیض صورت گرفته و دخالت های غیرقانونی وزارت اطلاعات در اعتصاب غذا به سر می برند.

لاله‌زاری در سال ۱۳۹۳ پس از چندین بار احضار به شعبه ۴ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه بازداشت و پس از دو ماه بازجویی آزاد شد.

او در سال ۹۴ به اتهامات «توهین به مقدسات» و «توهین به رهبری» به ۵ سال حبس محکوم گشت؛ این حکم در مهرماه ۹۶ به اجرا در آمد.

گفتنی است که وی از درد شدید ستون فقرات و مشکلات معده رنج میبرد و شرایط زندان بیماری های وی را تشدید کرده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.