حشمت‌الله طبرزدی به دفتر اطلاعات احضار شد

حشمت‌الله طبرزدی، فعال سیاسی و مدیر کمپین رفراندوم آزاد، روز گذشته ۵ اردیبهشت به دفتر اطلاعات احضار شده است.

یک منبع مطلع به خبرنگار تارنگار حقوق بشر در ایران گفت: «روز چهارشنبه ۵ اردبیبهشت حشمت‌الله طبرزدی به دفتر اطلاعات احضار شده بود تا به او در خصوص فعالیت‌هایش اخطار بدهند.»

این منبع مطلع عنوان کرد: «طی این احضار ‘پیاده‌روی با نماد سفید’ از جمله مسائلی بوده که آقای طبرزدی در خصوص آن مورد بازجویی قرار گرفته است.»

منبع مطلع تأکید کرد که این پیاده‌روی از سوی کمپین رفراندوم آزاد فراخوان شده است.

حشمت‌الله طبرزدی، دبیر جبهه دمکراتیک ایران، مدیر کمپین رفراندوم آزاد است. او این کمپین را با هدف برگزاری همه‌پرسی تحت نظارت سازمان ملل متحد برای گذار مسالمت‌آمیز از حکومت فعلی ایران به یک دموکراسى سکولار پارلمانى آغاز کرده است.

شایان ذکر است، حشمت‌الله طبرزدی اخیرا در مصاحبه‌ای اختصاصی با تارنگار حقوق بشر در ایران درباره کمپین رفراندوم آزاد، حرکت‌های اعتراضی زنان، وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی و نام‌گذاری سال جدید به «سال حمایت از کالای ایرانی» سخن گفته بود.

حشمت الله طبرزدی که سابقه دستگیری متعددی دارد آخرین بار در تاریخ ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۹۵ بازداشت و در ۲۳ تیرماه همان سال با قرار تودیع وثیقه ۲۰۰ میلیونی تومانی از زندان اوین آزاد گردید. طی دادگاهی که در شهریور ۹۵ برای وی تشکیل شد فعالیت‌هایی مانند راه‌اندازی کمپین حقوق بشری در زندان رجایی شهر و کمپین معیشت به عنوان دلایل اتهامات ایشان مطرح و حکم شش سال حبس تعزیری برای وی صادر شد.

حشمت‌الله طبرزدی پیش از این در سال ۱۳۸۸ بازداشت و به ۹ سال زندان محکوم گردید. وی پس از ۵ سال و نیم حبس در زندان رجایی شهر کرج، در آبان ماه ۹۴ از زندان آزاد شد.

این فعال سیاسی پیش‌تر مدیرمسئول نشریاتی همچون «پیام دانشجو»، «ندای دانشجو»، «هویت خویش» و «گزارش روز» بوده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.