اعمال خشونت شلیک مستقیم گلوله به تظاهرات‌کنندگان کازرون؛ فضای شهر همچنان امنیتی است

تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم کازرون که از ماه گذشته در اعتراض به تقسیم این شهرستان آغاز شده، طی دو روز اخیر به خشونت کشیده شد و شماری کشته و مجروح بر جای گذاشته است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز ۲۶ اردیبهشت در پی انتشار خبر نهایی شدن طرح تقسیم کازرون، مردم این شهر برای چندمین بار به خیابان ها آمدند و با شعار «غزه حمایت میشه؛ کازرون خیانت میشه» تظاهرات کردند.

نیروهای امنیتی در نخستین برخورد برای متفرق کردن تجمع، شماری را بازداشت کردند اما به دنبال تداوم این اعتراضات و تجمع مردمی برای آزادسازی شهروندان به سوی جمعیت تیراندازی کردند.

دستکم ۵ تن به دنبال تیراندازی های صورت گرفته کشته شدند؛ ۲ تن از این افراد در بیمارستان و به دنبال خونریزی شدید جان باختند.

«مجید سیروس» و «حمید بیون» هویت دو تن از کشته شدگان است که این لحظه به تأیید رسیده است.

شماری از تظاهرات‌کنندگان مجروح شدند و اکنون در بیمارستان بستری اند.

بیش از ۲۰۰ تن از تظاهرات‌کنندگان نیز در همان شب دستگیر شدند و همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

فضای شهر در روز ۲۷ اردیبهشت همچنان امنیتی بوده است و نیروهای امنیتی با شلیک متعدد گاز اشک آور قصد داشتند جمعیت را متفرق کنند.

گفته می‌شود که تمامی راه‌های ارتباطی مردم این شهر از جمله تلفن و اینترنت مختل گشته است.

شهروندان کازرونی در آغاز تظاهرات به جدا شدن بخش های «قائمیه»، نودان و دشت برم از این شهرستان اعتراض داشتند. بنا براین طرح، دو بخش «چنارشاهیجان» و «قائمیه» از شهرستان کازرون جدا می‌شود و در تقسیمات کشوری شهرستان جدیدی به نام «کوه‌چنار» پدید می‌آید.

اواخر فروردین ماه سال جاری نیز جمعات اعتراضی در شهر کازرون برگزارشد. معترضان با حضوردر مصلای شهر شعارهایی علیه مقام‌های حکومتی در کازرون و صدا و سیما سر دادند. معترضان در مصلای شعار هایی مانند «دشمن ما همینجاست، دروغ میگن آمریکاست» سردادند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.