مجید مرادی، درویش گنابادی، به هفت سال حبس و شلاق محکوم شد

مجید مرادی، از دراویش گنابادی بازداشت شده در جریان گلستان هفتم، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۷ سال حبس تعزیری و ۷۵ ضربه شلاق محکوم شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران مجید مرادی، از دراویش گنابادی بازداشت‌شده در جریان حادثه گلستان هفتم را به اتهامات «اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در فرقه ضدامنیتی دراویش»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور»، «تمرد از دستور ماموران» و «اخلال در نظم و آسایش عمومی» به ۷ سال حبس تعزیری و ۷۵ ضربه شلاق محکوم کرده است.

مجید مرادی اواسط اردیبهشت ماه محاکمه گشته و از زمان بازداشت در زندان بزرگ تهران نگهداری شده است.

او که در جریان حمله نیروهای بسیجی به دراویش در گلستان هفتم (محل زندگی نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی) بازداشت شده، در مدت بازجویی با شوکر برقی و باتوم به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و در پی شکستگی سر، بینی، انگشتان دست، بازو و پاهایش مورد عمل جراحی نیز قرار گرفته است.

جمعی از دراویش گنابادی روز دوشنبه ۳۰ بهمن در اعتراض به تداوم بازداشت درویش سالخورده، نعمت الله ریاحی، مقابل کلانتری خیابان پاسداران تجمع کرده و شعار دادند که با دخالت نیروهای یگان ویژه به خشونت و درگیری شدید دراویش با ماموران منجر شد و این درگیری در گلستان هفتم پاسداران محل زندگی قطب این فرقه به اوج خود رسید.

بیش از ۳۰۰ تن از دروایش در جریان حمله نیروهای لباس شخصی و بسیجی به تجمع دراویش در منطقه پاسداران تهران بازداشت شدند.

دراویش مرد علیرغم جراحت‌های جدی به ندامتگاه تهران بزرگ و ده‌ها زن بازداشت شده پس از تهفیم اتهام به زندان قرچک ورامین منتقل شده‌اند.

طی سال‌های اخیر تعداد زیادی از دراویش گنابادی به اتهام‌‌های امنیتی بازداشت و زندانی شده‌اند.

دولت ایالات متحده آمریکا و نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر اقدام ایران در سرکوب و نقض حقوق اقلیت‌های قومی و مذهبی را بارها محکوم کرده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.