سیزدهمین روز از اعتصاب غذا؛ محمود بهشتی لنگرودی در پی وخامت حال به بهداری منتقل شد

محمود بهشتی لنگرودی، از فعالان کانون صنفی معلمان، امروز در سیزدهمین روز از اعتصاب غذا با وضعیت وخیم جسمانی در زندان اوین به سر می برد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمود بهشتی لنگرودی صبح امروز به دلیل افت شدید نبض به بهداری اوین منتقل شد.

پزشکان زندان از وی خواستند که برای جلوگیری از افت فشار تزریق سرم را بپذیرد اما این فعال صنفی از دریافت سرم امتناع کرده است.

پزشکان همچنین اعلام کرده اند، با توجه عمل خروج کیسه صفرا در گذشته و تبعات اعتصاب های قبلی و این اعتصاب، وی مشکوک به عفونت پانکراس است و خطر جانی جدی او را تهدید می‌کند؛ با این حال تا کنون جهت معاینه و انجام آزمایش برای این بیماری، از سوی دادیار ناظر بر زندان و مسئولان اقدامی صورت نگرفته است. 

محمود بهشتی لنگرودی از دوشنبه ۱۱ تیرماه در اعتراض به نحوه برخورد قوه قضاییه و دادستانى با زندانیان سیاسى در اوین دست به اعتصاب غذا زده است.

محمود بهشتی لنگرودی نخستین بار در سال ۸۵ به دلیل پیگیری اجرای لایحه مدیریت خدمات کشوری به چهار سال حبس تعلیقی محکوم شد. سال ۸۹ با شکایت وزارت اطلاعات، دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، بهشتی لنگرودی را در یک محاکمه ۱۰ دقیقه‌ای به پنج سال حبس محکوم کرد.

او شهریورماه سال ۹۴ از سوی سپاه ثارالله بازداشت و در دادگاهی به ریاست قاضی محمد مقیسه به تحمل پنج سال حبس دیگر محکوم شد.

بهشتی لنگرودی در اعتراض به احکام غیرعادلانه صادر شده، سه بار اعتصاب غذا کرد و درنهایت ۲۲ اردیبهشت سال ۹۵ پس از طی دوره درمانی در بیمارستان، آزاد و به منزل فرستاده شد.

در دوران آزادی اما او با دریافت نامه‌های تهدیدآمیز از سوی دادستانی مورد آزار قرار گرفت و ششم شهریورماه هم در یک تماس تلفنی به زندان فراخوانده شد.

در نهایت مأموران دادستانی روز ۲۱ شهریورماه بهشتی لنگرودی را در خانه‌اش بازداشت کردند و وی هم اکنون با حکم ۱۴ سال حبس تأییدشده در زندان اوین است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.