جلوگیری از اعزام زندانیان سیاسی و امنیتی رجایی شهر به بیمارستان و محرومیت از درمان 

شماری از زندانیان سیاسی و امنیتی زندان رجایی شهر علیرغم نیاز به رسیدگی پزشکی از حق درمان در مراکز تخصصی بازمانده‌اند و مسؤلان زندان رجایی شهر از اعزام این زندانیان به بیمارستان جلوگیری می کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، آرش صادقی، زندانی سیاسی، به دلیل ابتلا به سرطان نیازمند معاینه و معالجه در بیمارستان است و فضای پرنتش زندان رجایی شهر، غذای نامناسب و محیط غیر بهداشتی زندان باعث پیشرفت بیماری در وی می گردد.

پزشکان در خصوص وضعیت این زندانی سیاسی هشدار دادند و اعلام کردند که وی می بایست در محیطی آرام و مناسب همراه با رسیدگی درمانی نگهداری گردد با این حال مسئولان تا کنون اقدامی برای بهبود شرایط نکرده اند و حتی تزریق و تجویز دارو و آنتی بیوتیک های مورد نیاز را از این زندانی سیاسی دریغ کرده اند.

این زندانی سیاسی می بایست پس چندی پیش تحت شیمی درمانی نیز قرار می گرفت اما مسئولان تا کنون او را به بیمارستان اعزام نکرده اند.

از سوی دیگر، آرش صادقی به دلیل ابتلا به بیماری های «کولیت زخمی»، زخم معده و اثنی عشر نمی‌تواند غذا را هضم و دفع کند و وضعیت او در زندان رو به روز بحرانی‌تر می‌گردد.

ابوالقاسم فولادوند نیز که به بیماری قلبی است، باید به بیمارستان قلب تهران اعزام شود اما اعزام وی توسط رستمی دادیار زندانیان سیاسی و امنیتی زندان رجایی شهر کرج لغو شده است.

حسن صادقی دیگر زندانی سیاسی به دلیل بیماری فشار چشم باید به صورت مداوم تحت نظر پزشک باشد، اما به دستور دادیار زندان رجایی شهر از اعزام به مراکز درمانی محروم شده است.

دادیار زندانیان سیاسی و امنیتی زندان رجایی شهر کرج همچنین از اعزام فرهنگ پورمنصوری برای جراحی زانو و شهرام پورمنصوری برای جراحی کمر نیز ممانعت به عمل آورده است.

ابوالقاسم فولادوند و حسن صادقی متهم به محاربه به ترتیب به ۱۵ سال و ۱۱ سال و نیم حبس محکوم هستند.

فرهنگ پورمنصوری و شهرام پورمنصوری از سال ۷۷ در زندان به سر می برند و به حبس ابد محکوم اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.