مادر مجید آذرپی محکوم به شش سال و نیم زندان: تمام امیدم به شکستن حکم در دادگاه تجدید نظر است

مادر مجید آذرپی، زندانی عقیدتی که به شش سال و نیم حبس محکوم شده است به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که این حکم به او ابلاغ شده است:«وکیل لایحه اعتراضی را داده و حالا منتظر حکم دادگاه تجدید نظر هستیم. تمام امیدم به دادگاه تجدید نظر و شکستن حکم در آنجاست. یک جوانی که برای انتخابات روحانی تلاش کرده چطور می توانست تبلیغ علیه نظام یا تبانی و اجتماع انجام دهد.»

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل ازکمپین بین المللی حقوق بشر در ایران ، مینا دنا با اظهار اینکه قاضی مقیسه با آزادی او با قرار وثیقه موافقت نکرده است به کمپین گفت :«من تقریبا هر هفته به دفتر آقای مقیسه می روم. سه شنبه این هفته هم رفتم. به ایشان گفتم که تا رای نهایی اجازه بدهد مجید با قرار وثیقه آزاد شود اما ایشان قبول نکرد. گفت مجید مجرم است و باید حکمش را سپری کند. یکبار هم پیش تر گفته بود که به دلیل «بیم از فرار» با آزادی او موافقت نمی کند. اما مجید مگر کجا می خواهد برود؟»

مادر این زندانی با اشاره به وضعیت نامساعد جسمی او  گفت این زندانی پس از اعتصاب غذایش دچار کاهش وزن مشهود و ضعف عضلانی شده است. مینا دنا گفت:«اصلا نمی دانم قوای بدنی مجید اجازه تحمل این همه سال زندان را می دهد. تمام امیدم به دادگاه تجدید نظر است. ما حتی مصادیق اتهامات مجید را دقیقا نمی دانیم.»

مجید آذرپی، عضو شاخه جوانان حزب اعتماد ملی در تاریخ ۲۴ خرداد ماه ۱۳۹۴ دستگیر شد و ۱۸ مهرماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه به دو اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» محاکمه شد.

مجید آذرپی به همراه علی شریعتی هم بندی دیگرش در تاریخ ۱۳ آبان ماه در اعتراض به وضعیتش دست به اعتصاب غذای تر زد. درخواست مجید پایان دادن به وضعیت بلاتکلیفش و اعلام رای دادگاه و آزادی با قرار وثیقه تا زمان صدور رای نهایی بود. او همچنین معتقد بود که برای او پرونده سازی شده و اتهاماتش مصادیق بیرونی ندارند. برخی منابع از شکست اعتصاب غذا در چهارم اذرماه ساری جاری خبردادند.

او به همراه علی شریعتی در تاریخ ۱۳ آبان ماه نامه ای مشترک خطاب به حسن روحانی نوشته و خواستار رسیدگی به پرونده شان شده بودند. در بخشی از این نامه که توسط وب سایت کلمه منتشر شده، به رییس جمهور ایران نوشته شده است:«از شما به عنوان مجری قانون اساسی درخواست داریم که در برابر این پرونده سازیها به انفعال خود پایان داده و اجازه ندهید که جریانات تندرو با این احکام ناعادلانه، آب به آسیاب دشمنان این مرز و بوم بریزند.»

او در تاریخ چهارم آذر ماه پس از قول معاون دادستان تهران برای رسیدگی به خواسته هایش دست از اعتصاب برداشت. چند روز پس از پایان اعتصاب حکم شش سال و نیم حبس او ابلاغ شد.

مجید آذرپی پیش از این عضو ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی، یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ بود و در جریان حوادث پس از انتخابات در سال ۱۳۸۹ بازداشت و برای مدتی در زندان بود اما بدون حکم و دادگاه آزاد شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.