اعتراضات آبان ۹۸؛ دست‌کم ۳۰۰۰ کشته و بیش از ۱۹ هزار بازداشتی/ اسامی ۸۰۰ تن از شهدای آبان خونین

اعتراضات سراسری آبان ۱۳۹۸، مجموعه‌ای از اعتراضات مردمی است که از تاریخ ۲۴ آبان‌ماه، به شکل مسالمت‌آمیز در صدها شهر ایران برگزار شد. این اعتراضات با افزایش سه برابری قیمت بنزین شکل گرفت، ولی به سرعت معترضان دست به اعتراض علیه حکومت زدند. در همان ساعات آغازین نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به معترضان حمله کردند و آنان را به خاک و خون کشیدند که در ادامه تا تاریخ ۲۶ آبان‌ماه دست‌کم بیش از ۳۰۰۰ نفر کشته و هزاران نفر مجروح و بازداشت شدند.

نیمه شب جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد که بنزین سهمیه‌بندی می‌شود و قیمت هر لیتر بنزین آزاد از ۱۰۰۰ تومان به ۳۰۰۰ تومان افزایش یافت.

از دقایق اولیه اعلام افزایش قیمت بنزین اعتراضاتی در بعضی شهرها از جمله اهواز، مشهد و سیرجان شکل گرفت. طی چند ساعت اعتراضات گسترش یافت و به صدها شهر در ایران رسید.

شعارهایی که ابتدا در اعتراض به افزایش قیمت بنزین و مشکلات اقتصادی بود، به‌سرعت جای خود را به شعارهایی در اعتراض به حکومت دیکتاتوری و شخص علی خامنه‌ای داد.

همزمان با گسترش بی‌سابقه اعتراضات، اینترنت در سراسر ایران قطع شد. مقام‌های حکومتی نیز علت قطعی اینترنت را مسائل امنیتی عنوان کردند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، علی خامنه‌ای در جلسه‌ای که روز یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ با مقامات حکومتی داشت دستور پایان‌دادن به این اعتراضات را صادر کرد و گفت: «جمهوری اسلامی در خطر است، هرچه برای پایان‌دادن به این اعتراضات لازم است، به اجرا بگذارید. این دستور من است.» بنا به همین گزارش، خامنه‌ای که در این جلسه از پاره‌شدن تصویر خود توسط معترضین و تخریب یک مجسمه روح‌الله خمینی بسیار خشمگین بود اعلام کرد که در صورت متوقف‌نشدن فوری تظاهرات، او مسئولان حاضر در این جلسه را مسئول نتایج اعتراضات خواهد دانست.

ویدئوهایی که توسط شرکت‌کنندگان در این اعتراضات ضبط و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است خشونت شدید و آشکار نیروهای سرکوب‌گر را نشان می‌دهد. بیش‌تر کشته‌شدگان در این اعتراضات از ناحیه سر و سینه هدف قرار گرفتند که نشان می‌دهد شلیک‌ها به قصد کشتن معترضان بوده است.

تارنگار حقوق بشر در ایران وابسته به مرکز مهر، طی گزارشی که پیش از این در ۱۱ آذرماه ۱۳۹۸ منتشر کرده بود، تعداد کشته‌شدگان این اعتراضات را بیش از ۹۰۰ تن و تعداد بازداشت‌شدگان را بیش از ۱۳هزار نفر اعلام کرد. بررسی‌های بیش‌تر طی ماه‌های پس از اعتراضات نشان می‌دهد که دست‌کم ۳ هزار کشته و ۱۹ هزار بازداشتی، نتیجه سرکوب اعتراضات سراسری مردم طی آبان‌ماه ۱۳۹۸ بوده است.

از سوی دیگر بررسی آمار تعداد فوتی‌های ثبت‌شده در منابع رسمی سازمان ثبت احوال از پاییز ۱۳۹۴ تا پاییز ۱۳۹۷، نشان می‌دهد تعداد فوتی‌های پاییز ۱۳۹۸ حدود ۸هزار نفر بیش‌تر از آمار فوت‌شدگان همین فصل در سال‌های پیش بوده است. تا کنون دلیل مشخصی برای این افزایش آمار از سوی منابع رسمی منتشر نشده است.

طی روزهای پس از اعتراضات گزارش‌های متعدد از نقاط مختلف کشور حکایت از این داشت که در ازای تحویل اجساد کشته‌شدگان از خانواده‌های آنها مبالغی تا ۸۰ میلیون تومان دریافت شده است و همچنین پیکرها با اخذ تعهدی مبنی بر عدم برگزاری مراسم، به خانواده‌ها تحویل داده شده است.

شمار زیادی از بازداشت‌شدگان تحت انواع شکنجه های روحی و جسمی همچون ضرب و شتم، آزار جنسی، تجاوز و تجویز قرص‌های اعصاب قرار گرفتند. همچنین طی روزهای پس از اعتراضات اجساد تعدادی از بازداشت‌شدگان در حالی به خانواده‌هایشان تحویل داده شد که آثار ضرب و شتم و شکنجه بر بدن آن‌ها مشهود بود.

صدور احکام سنگین چون اعدام برای بازداشت‌شدگان یکی از اقدامات حکومت برای جلوگیری از اعتراضات مشابه در آینده است. چند ماه پس از کشتار آبان ۹۸، حکم اعدام سه تن از بازداشت‌شدگان این اعتراضات به نام‌های امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، در دیوان عالی کشور تایید و برای اجرا به دادسرا اعاده شد که این مسئله با واکنش بسیار گسترده کاربران در فضای مجازی مواجه شد. از جمله هشتگ اعدام نکنید با استقبال گسترده مواجه شد و ترند اول جهانی شد. اعتراض جمعی کاربران تا جایی ادامه داشت که منجر به توقف اجرای این حکم و اجازه اعاده بازرسی برای این پرونده شد.

گفتنی است اعتراضات آبان ۱۳۹۸ گسترده‌ترین اعتراضات علیه حکومت جمهوری اسلامی، از انقلاب اسلامی به این سو بوده است و قطعی اینترنت طی حدود ۱۰ روز این فرصت را به مقامات امنیتی داد که در سکوت خبری دست به کشتار گسترده مردم بزنند. سرکوب و کشتار معترضان انتقادها و واکنش‌های گسترده بین‌المللی را نیز به‌ دنبال داشت.

آمار و اطلاعاتی از گستره این تظاهرات و سرکوب آن از سوی جمهوری اسلامی، به تفکیک در ادامه می‌آید.

  • استان البرز

در استان البرز درگیری‌ها در بیشتر مناطق استان از جمله مهرشهر، کیانمهر، فردیس، گوهردشت، باغستان، گلشهر، مشکین دست، محمدشهر و مارلیک گزارش شده است.

تعداد زیادی از مجروحین و کشته‌شدگان به بیمارستان‌های سطح شهر کرج از جمله بیمارستان شهید مدنی، بیمارستان امام خمینی، بیمارستان قائم، بیمارستان البرز، بیمارستان کمالی، بیمارستان رجائی و تعدادی از مراکز درمانی انتقال یافتند.

تعدادی از کشته شدگان در آرامستان‌های کرج از جمله آرامستان بهشت سکینه ، آرامستان امامزاده محمد و آرامستان امامزاده طاهر دفن شدند. به تعداد زیادی از خانواده‌ها نیز اجازه دفن عزیزانشان در کرج داده نشد و جنازه آنها به شرط تدفین در خارج از کرج به خانواده‌هایشان تحویل شد.

مرکز سپاه امام حسن مجتبی در محمدشهر، پادگان سپاه پاسداران شهید شرع‌پسند در میدان سپاه، پایگاه بسیج شهیدان پناهی، حوزه مقاومت بسیج ۴۱۳ کیانمهر، ناحیه مقاومت بسیج امام حسین در میدان سپاه، حوزه مقاومت بسیج شهیدان شرع‌پسند، حوزه مقاومت بسیج شهید چمران، پایگاه بسیج حضرت ام‌البنین، پایگاه بسیج امام حسن مجتبی، ناحیه مقاومت بسیج امام هادی گلشهر و ناحیه مقاومت بسیج منظریه فردیس نقش مهمی در سرکوب اعتراضات و کشتار معترضین داشتند.  همچنین شماری از نیروهای انتظامی، یگان ویژه و لباس شخصی نیز از عوامل مهم سرکوب و کشتار معترضین بودند.

  • استان خوزستان

درگیر‌ی‌ها در استان خوزستان، در مرکز استان و بسیاری از شهرستان‌ها از جمله ماهشهر و بهبهان با سرکوب شدید نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.

از عوامل مهم سرکوب و کشتار معترضین در این استان می‌‌توان به لشکر هفت زرهی استان خوزستان به فرماندهی سرهنگ حسن حسین‌نژاد و نیروی قدس سپاه پاسداران اشاره کرد.

همچنین افراد و نهادهای زیر از دیگر عوامل سرکوب اعتراضات در این استان به‌شمار می‌روند:

  • سپاه استانی ولی‌عصر به فرماندهی سرتیپ حسن شاهوار پور
  • قرارگاه منطقه‌ای کربلا به فرماندهی سرتیپ احمد خادم‌سیدالشهدا
  • منطقه سوم دریایی سپاه به فرماندهی دریادار دوم امرالله نوذری
  • نیروی انتظامی استان خوزستان به فرماندهی سرتیپ حیدر عباس‌زاده
  • یگان ویژه خوزستان به فرماندهی غلامرضا اشرفی

ماهشهر

گزارش‌های مختلف از کشته شدن صدها تن در ماهشهر حکایت دارد.

تنها در یک مورد از درگیری‌های در این شهر که به «کشتار نیزار» معروف است، تعداد زیادی از معترضین در محله چمران معروف به جراحی که برای در امان ماندن از سرکوب توسط نیروهای امنیتی به نیزاری در این منطقه پناه برده بودند توسط نیروهای سپاه پاسداران با سلاح‌های سنگین جنگی همچون دوشکا به رگبار بسته شدند. گفته می‌شود در این واقعه صدها تن از شهروندان کشته شدند.

تعداد زیادی از مجروحین و کشته‌شدگان به بیمارستان‌های امام موسی کاظم، بیمارستان حاجیه نرگس معرفی و بیمارستان زینب منتقل شدند.

اهواز

اعتراضات در اهواز در میادین و خیابان‌های اصلی این شهر و در بسیاری از محله‌های دیگر از جمله شادگان، کوی آسیه‌آباد، کوی خزعلیه، کوت عبدالله، لشکرآباد، زرگان و غیزانیه در جریان بود و توسط نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.

تعداد زیادی از بازداشت‌شدگان به زندان سپیدار، زندان مرکزی و زندان شیبان و نیز بازداشتگاه‌های اداره اطلاعات این شهر منتقل شدند.

مجروحان و کشته‌شدگان در اهواز به بیمارستان‌های شفا و امام خمینی انتقال یافتند و اجساد کشته‌شدگان به شرط سکوت و عدم اطلاع‌رسانی به خانواده‌هایشان تحویل شد.

طی روزهای پس از اعتراضات اجساد تعدادی از شهروندان این شهر در روخانه اهواز پیدا شد که به گفته شاهدان عینی آثار شکنجه و ضرب و شتم بر بدن آنها مشهود بود.

بهبهان

بهبهان از جمله شهرهایی است که در اولین ساعات شروع اعتراضات سراسری به این اعتراضات پیوست و در همان ساعات اولیه توسط نیروهای امنیتی ازجمله «یگان ضدشورش شهید بقایی» به خشونت کشیده شد.

اعتراضات در این شهر از میدان بانک ملی این شهر شروع شد و به سرعت به بیشتر مناطق شهر کشیده شد.

تعداد زیادی از شهروندان این شهر با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی کشته شده و تعداد زیادی نیز بازداشت و به بازداشتگاه‌های این شهر منتقل شدند که تاکنون برای دست‌کم ۳۶ تن از این بازداشت‌شدگان احکام سنگین قضایی از جمله حبس و شلاق صادر شده است.

مجروحین و کشته‌شدگان در شهر بهبهان به بیمارستان‌های اشرفی اصفهانی، مصطفی خمینی و دکتر شهیدزاده منتقل شدند و اجساد تعدادی از کشته شدگان پس از تحویل به خانواده‌هایشان در بهشت رضوان این شهر به خاک سپرده شد.

  • استان تهران

اعتراضات در استان تهران، در مناطق مختلف شهر تهران و تعدادی از شهرستان‌های این استان از جمله شهریار، اسلام‌شهر و قلعه‌حسن‌خان، به شدت توسط نیروهای امنیتی سرکوب شد.

نیروهای سپاه پاسداران از جمله نیروهای قرارگاه ثارالله تهران، مراکز بسیج، نیروهای انتظامی و بخشی از نیروهای ارتش، از جمله عوامل اصلی کشتار و سرکوب معترضان در این استان به‌شمار می‌آیند.

تعداد زیادی از مجروحین و کشته‌شدگان این اعتراضات به بیمارستان‌های سطح شهر تهران منتقل شدند. تعدادی از مجروحین توسط نیروهای امنیتی در بیمارستان‌ها بازداشت و به بازداشتگاه‌های نهادهای امنیتی انتقال یافتند. اجساد تعدادی از کشته‌شدگان تحت تدابیر شدید امنیتی در بهشت‌زهرای تهران به خاک سپرده شد و تعدادی دیگر نیز به خارج از شهر تهران انتقال یافت.

شهریار

تصاویر منتشر شده از سرکوب اعتراضات در شهریار حکایت از شلیک ماموران امنیتی به سوی معترضان از فاصله نزدیک دارد.

ناحیه مقاومت بسیج شهریار به فرماندهی فیاض الهیاری، مسئول ستاد امام جمعه شهر اندیشه، پایگاه بسیج شهید شیرودی، بسیج شهدای گمنام فاز ۴ اندیشه، گردان امام حسین بسیج ملارد، گردان بسیج ۲۰۷ امام علی شهریار، پایگاه بسیج امام خمینی در شهرک وائین شهریار و نیروهای لباس شخصی، سپاه و نیروی انتظامی نقش اصلی در سرکوب و کشتار معترضان در این شهرستان را به‌عهده داشتند.

کشته‌شدگان و مجروحین اعتراضات در شهریار به بیمارستان‌های این شهرستان از جمله بیمارستان تامین اجتماعی شهریار، بیمارستان میلاد، بیمارستان نور و بیمارستان امام خمینی منتقل شدند.

تعدادی از کشته‌شدگان در آرامستانهای این شهرستان از جمله آرامستان بهشت رضوان و تعدادی دیگر نیز در خارج از این شهرستان به خاک سپرده شدند.

اسلام‌شهر

معترضینی که در اسلام‌شهر با سردادن شعار و آتش‌زدن پلاکارد علی خامنه‌ای، به اعتراضات سراسری پیوسته بودند، توسط نیروهای امنیتی به گلوله بسته شدند.

از جمله افراد و نهادهایی که در سرکوب اعتراضات مردمی در اسلامشهر نقش داشتند می‌توان به مسعود مرسل‌پور، فرماندار اسلامشهر، حمزه محمدی، امام جمعه منطقه واوان، ملک محمدی، رئیس اداره اطلاعات اسلامشهر، اسدالله تقی زاده، بخشدار سابق اسلامشهر، مظاهر کمالپور، فرمانده پایگاه بسیج منتظری، بسیج حوزه ۲۸۷ ابوذر غفاری، ناحیه مقاومت بسیج سیدالشهدا، بسیج مسجد فاطمه زهرا، گردان امام حسین و حوزه بسیج ۲۸۱ مالک اشتر اشاره کرد.

مجروحان و کشته‌شدگان اعتراضات در اسلام‌شهر به بیمارستان‌های این شهرستان از جمله بیمارستان امام زمان، بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی و درمانگاه خیریه امام رضا منتقل شدند. تعدادی از کشته‌شدگان در آرامستان دارالسلام این شهرستان دفن شده و پیکر تعدادی دیگر نیز به خارج از این شهرستان منتقل شدند.

قلعه حسن‌خان (شهرقدس)

اعتراضات در منطقه قلعه حسن‌خان استان تهران، با دستور مستقیم لیلا واثقی، فرماندار این شهرستان،‌به خشونت کشیده شد. لیلا واثقی در ویدئویی که پس از اعتراضات منتشر شده صراحتا اعلام می‌کند که به نیروهای امنیتی دستور شلیک داده و به آنها گفته که هر کس از درب فرمانداری وارد محوطه شد به او شلیک کنند.

از دیگر عوامل سرکوب مردمی در این شهر می‌توان به رضا جوکار، امام جمعه این شهرستان، اطلاعات سپاه شهرقدس، سپاه ناحیه شهرقدس، حوزه مقاومت بسیج ولی‌عصر، حوزه مقاومت بسیج ۱۵۵ بیت‌المقدس و گردان امام حسین اشاره کرد.

تعدادی از کشته شدگان اعتراضات در شهرقدس در آرامستان بهشت فاطمه این شهرستان به خاک سپرده شدند. تعداد زیادی از کشته‌شدگان نیز تحت فشار نیروهای امنیتی در شهرهای دیگر دفن شده‌اند.

همچنین در دیگر شهرستان‌های استان تهران ازجمله چهاردانگه، بهارستان، کیان‌شهر، ملارد، بومهن، نسیم‌شهر، رباط‌کریم و پرند، درگیری‌ها منجر به مجروح و کشته شدن تعداد زیادی از شهروندان شد.

بازداشت‌شدگان اعتراضات در استان تهران به زندان‌های این استان از جمله زندان اوین، زندان قرچک ورامین و زندان تهران بزرگ منتقل شدند. تعداد زیادی از این بازداشت‌شدگان همچنان در شرایط نامناسب در زندان‌های این استان در حبس هستند و برای بسیاری از آنان احکام سنگین قضایی صادر شده است.

  • استان فارس

درگیری‌ها در استان فارس و به‌خصوص در منطقه صدرا و معالی‌آباد منجر به کشته و مجروح شدن صدها نفر شد.

در یک مورد در شامگاه ۲۶ آبان، هلی‌کوپتری که برای بردن امام جمعه شهر صدرا در پشت‌بام منزل او فروده آمده بود، پس از برخاستن به تظاهرکنندگانی که در اطراف خانه امام جمعه تجمع کرده بودند، تیراندازی می‌کند که در اثر این تیراندازی تعداد زیادی از معترضین کشته و مجروح شدند.

همچنین ویدئوهای منتشر شده نشان می‌دهد که در منطقه معالی آباد، مردم معترض از سوی ماموران کلانتری و نیروهای یگان ویژه حاضر در محل به گلوله بسته شدند.

تعداد زیادی از مجروحین و کشته‌شدگان اعتراضات به بیمارستان ابوعلی‌سینا در شیراز منتقل شدند. به گفته برخی منابع از داخل بیمارستان، تنها در یک شب پیکر حدود ۸۰ تن از کشته‌شدگان به سردخانه این بیمارستان منتقل شد.

از مراکز مهم سرکوب اعتراضات در این استان می‌توان به پادگان سپاه امام حسین، حوزه بسیج بقیه‌الله شیراز، حوزه بسیج ثارالله شیراز، حوزه بسیج سلمان فارسی شیراز، اطلاعات سپاه زرقان، گردان ۸۰۸ بیت‌المقدس، گردان امام علی داراب، گردان امنیت ۵۰۲ شیراز، حوزه بسیج قمر بنی‌هاشم، ناحیه مقاومت بسیج نجف‌آباد و مرکز مقاومت بسیج سپاه لامرد اشاره کرد.

  • استان اصفهان

اعتراضات در اصفهان در شهر اصفهان و بیشتر نقاط استان از جمله در یزدان‌شهر، قهدریجان، نجف‌آباد، فریدون‌شهر و زرین‌شهر در جریان بود که توسط نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.

ازجمله افرادی که دستور سرکوب مستقیم معترضان در اصفهان را صادر کردند می‌توان به عباس رضایی، استاندار اصفهان، غلامرضا سلیمانی، فرمانده سابق سپاه اصفهان، حسن کرمی، فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی و محمدرضا میرحیدری، فرمانده نیروی انتظامی اصفهان اشاره کرد.

همچنین نیروهای بسیج حوزه فولادشهر، گردان امام حسین شاهین‌شهر، یگان امنیتی شاهین‌شهر، پایگاه مقاومت بسیج مسجد موسی‌ابن‌جعفر اصفهان، پایگاه مقاومت بسیج سید احمد خمینی، یگان ضدشورش اصفهان، حوزه مقاومت بسیج امام رضا، ناحیه مقاومت بسیج نجف‌آباد، حوزه مقاومت بسیج امام علی شاهین‌شهر و ناحیه بسیج امام صادق اصفهان نقش فعالی در سرکوب و کشتار معترضین داشتند.

تعداد زیادی از مجروحین و کشته‌شدگان اعتراضات در استان اصفهان به بیمارستان‌های این استان از جمله بیمارستان سینا، بیمارستان امام موسی‌کاظم، بیمارستان دکتر چمران، بیمارستان دکتر شریعتی، بیمارستان شهید منتظری نجف‌آباد و بیمارستان رسول اکرم فریدون‌شهر منتقل شدند. اجساد کشته‌شدگان پس از تحویل به خانواده‌هایشان در آرامستان‌های این شهر از جمله آرامستان زینبیه اصفهان به خاک سپرده شدند و تعداد زیادی نیز تحت فشار نیروهای امنیتی به خارج از اصفهان شهرهای کوچک منتقل شدند.

  • استان کرمانشاه

استان کرمانشاه و شهرستان‌های این استان از مناطق مهم اعتراضات مردمی در آبان ۱۳۹۸ به‌شمار می‌رود. سرکوب اعتراضات در این استان نیز با خشونت بسیار همراه بوده و صدها تن از معترضین مجروح و کشته شدند.

در جوانرود استان کرمانشاه مردمی که به‌صورت مسالمت‌آمیز درحال اعتراض بودند از پشت‌بام ساختمان دادگستری این شهرستان توسط نیروهای امنیتی به گلوله بسته شدند.

همچنین پیکر حداقل یک نفر از معترضین که در جریان اعتراضات ناپدید شده بود در حالی در رودخانه شهرستان جوانرود پیدا شد که آثار شکنجه بر بدن وی مشهود بود.

سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم، فضل‌الله رنجبر فرماندار کرمانشاه، سردار علی‌اکبر جاویدان فرمانده نیروی انتظامی کرمانشاه، محمدحسین صادقی دادستان کرمانشاه، سعید بهشتی فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه، غلامعلی یاربیگی فرمانده یگان امنیتی کرمانشاه و همچنین گردان ضدشورش امام علی سپاه، گردان امام علی، گردان امام حسین و ناحیه مقاومت بسیج کرمانشاه که شامل ۱۰ حوزه مقاومت بسیج است، از افراد و مراکز اصلی سرکوب اعتراضات در این استان هستند.  

بیشتر مجروحین و کشته شدگان اعتراضات در کرمانشاه به بیمارستان طالقانی این شهر و تعدادی دیگر نیز به سایر مراکز درمانی منتقل شدند. پیکر تعدادی از کشته‌شدگان پس از اخذ تعهد مبنی بر سکوت خانواده‌ها به آنها تحویل داده شد و شبانه و تحت تدابیر امنیتی در آرامستان‌های این استان به خاک سپرده شد. پیکر تعدادی دیگر نیز به خارج از کرمانشاه منتقل شد.

بیشتر بازداشت‌شدگان به زندان دیزل‌آباد منتقل شدند و برای تعدادی از آنها احکام سنگین قضایی صادر شد. همچنین یکی از بازداشت‌شدگان این اعتراضات، پس از ابلاغ حکم چهارسال حبس، در زندان دیزل‌آباد خودکشی کرده و به زندگی خود پایان داد.

  • استان کردستان

سرکوب اعتراضات در استان کردستان و به‌خصوص در شهرهای سنندج، مریوان و کامیاران منجر به کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از شهروندان در این استان شد. پس از قطع سراسری اینترنت، استان کردستان جزء آخرین استان‌هایی بود که مجددا به شبکه سراسری اینترنت وصل شد.

همزمان با پایان یافتن اعتراضات در این استان، اجساد حداقل ۶ تن از معترضین که آثار شکنجه بر بدن آنها مشهود بود در سد وحدت سنندج، سد گاران مریوان و در روستای باباریز پیدا شد. همچنین سه دانش‌آموز مریوانی که در جریان اعتراضات بازداشت شده بودند تحت آزار و اذیت جنسی قرار گرفته و تهدید به تجاوز شدند.

سیدصادق حسینی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، علی آزاد فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان، سرهنگ احمد نورعلی فرمانده یگان ویژه ناجا استان کردستان و نیز نیروهای گردان امام حسین ناحیه سپاه، نیروهای ناحیه مقاومت بسیج بیجار و نیروهای اطلاعات سپاه کردستان را می‌توان از جمله عوامل مهم سرکوب اعتراضات در استان کردستان محسوب کرد.

مجروحین و اجساد کشته‌شدگان اعتراضات در این استان به بیمارستان قدس سنندج، بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان توحید سنندج، بیمارستان بوعلی مریوان و تعدادی دیگر از مراکز درمانی در این استان منتقل شدند. پیکر کشته‌شدگان در این استان پس از تحویل به خانواده‌هایشان در آرامستان‌های این استان به خاک سپرده شد.

استان خراسان رضوی

اعتراضات در استان خراسان در شهر مشهد و برخی از شهرستان‌های این استان در جریان بود. تجمعات در بلوار وکیل‌آباد مشهد توسط نیروهای امنیتی و با شلیک مستقیم به سمت مردم به خشونت کشیده شد.
از عوامل مهم سرکوب اعتراضات در این استان می‌توان به علیرضا رزم‌حسینی استاندار وقت خراسان رضوی، پاسدار یعقوب‌علی نظری فرمانده سپاه امام رضا، پاسدار محمدکاظم تقوی فرمانده انتظامی استان و نیز ناحیه بسیج مالک اشتر، ناحیه بسیج مقداد، ناحیه بسیج یاسر، ناحیه بسیج سلمان، پایگاه مقاومت بسیج شهید ثابتفر و کانون جواد‌الائمه بسیج مشهد اشاره کرد.
مجروحان و کشته‌شدگان اعتراضات به بیمارستان‌های سطح استان منتقل شدند. اجساد تعدادی از کشته‌شدگان پس از تحویل به خانواده‌هایشان در آرامستان‌های این شهر به خاک سپرده شدند و تعدادی نیز جهت تدفین به شهرهای دیگر منتقل شدند.


• استان لرستان

اعتراضات در استان لرستان در خرم‌آباد مرکز استان و در شهرهای دورود، بروجرد و پل‌دختر توسط نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد که در نتیجه آن تعداد زیادی کشته و مجروح شدند. جمعی از معترضین نیز بازداشت و به زندان‌ها و بازداشت‌گاه‌های این استان منتقل شدند که در میان بازداشت‌شدگان تعدادی دانش‌آموز نیز وجود داشت.
از عوامل اصلی سرکوب اعتراضات در استان لرستان می‌توان به سیدموسی خادمی استاندار لرستان، عباس دولتشاهی فرمانده نیروی انتظامی این استان، مرتضی کشکولی فرمانده سپاه ابوالفضل، کریم زینی‌وند فرمانده سپاه شهرستان دورود، گردان امام حسین دورود، گردان ضد شورش امام علی دورود، ناحیه مقاومت بسیج سپاه پل‌دختر و ناحیه مقاومت بسیج ازنا، اشاره کرد.

همچنین در دیگر استان‌های کشور از جمله استان ایلام، کرمان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، گیلان، مرکزی، گلستان، چهارمحال و بختیاری و هرمزگان، درگیری‌های پراکنده در بیشتر نقاط استان در جریان بود که توسط نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شده و منجر به کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از معترضین شد.

دستور سرکوب و هدایت سرکوب‌گران در اغلب استان‌ها توسط استانداران، فرماندهان سپاه، فرماندهان نیروی انتظامی، فرماندهان یگان ویژه و مسئولین حوزه‌های بسیج صادر شد. نیروهای لباس شخصی نیز نقش فعالی در سرکوب و کشتار معترضین داشتند.

اسامی بیش از ۸۰۰ تن از کشته‌شدگان آبان ماه

 اردبیل
۱مهیارقربانیاردبیل
۲آرشوکیلیاردبیل
 اصفهان
۱غلامرضابهرامیاصفهان
۲محمدپورپیرعلیاصفهان
۳جوادشیازیاصفهان
۴احمدقربانی دستجردیاصفهان
۵آرشامابراهیمیاصفه
ان
۶صفرعیدی وندیاصفهان
۷ابراهیممنصوریاصفهان
۸امیرحسینداودونداصفهان
۹شکراللهیاصفهان
۱۰سعیدبهارلواصفهان
۱۱مجیدبهارلواصفهان
۱۲حسینبهارلواصفهان
۱۳علیصادقیاصفهان
۱۴حسنپرورشاصفهان
۱۵پاشاابراهیمیاصفهان
۱۶کلینیاصفهان
۱۷بهزادمعینی فراصفهان
۱۸یعقوبنجفی حاجیپوراصفهان
۱۹سعیداسدزادهاصفهان
۲۰محمدابراهیمیاصفهان
۲۱کرمیاصفهان
۲۲حیدرشیازیاصفهان
۲۳حسینکریمی علویجهاصفهان
۲۴استکیاصفهان
۲۵مسعودبهارلواصفهان
۲۶محمدجوادعابدیاصفهان
۲۷حمیدشریفیاصفهان
۲۸مهدیسبزیاصفهان
۲۹فرشیدآفریناصفهان
۳۰محمدآرماناصفهان
۳۱مجیدرضاییاصفهان
۳۲رحیمیاصفهان
۳۳آراستهاصفهان
۳۴علیمختاریاصفهان
۳۵علیمیرافضلیاصفهان
۳۷حمیدرضاییاصفهان
۳۸اللهرستگاراصفهان – تبر
۳۹ساسانعیدی وندییزدانشهر
۴۰رسولامانییزدانشهر
۴۱امیرحسینداوودوندیزدانشهر
۴۲محمد(احمد)عظیمییزدانشهر
۴۳حمیدرضاییاصفهان
۴۴محمدامیریاصفهان – نجف آباد
۴۵حسن پورپیرعلیاصفهان زرین شهر
۴۶حسین پورپیرعلیاصفهان زرین شهر
۴۷محمد تقییاریاصفهان
۴۸علیحسینیاصفهان
۴۹مهرانعلیپوراصفهان
۵۰احمدرضاعیدی‌ونداصفهان یزدانشهر
۵۱وحیدشیازیاصفهان
۵۲محمدمهدیاقبالیاصفهان
۵۳آرشحبیبیاصفهان
۵۴حسینزنداییاصفهان
۵۵علیفقیهیاصفهان
۵۶حسینسعیدیاصفهان
۵۷محسنکریمیاصفهان
۵۸محمدحسنشیخیاصفهان
۵۹مهردادعمویاناصفهان
۶۰میلادحاتمیاصفهان
۶۱محمددیبانی کلایهاصفهان
۶۲افشینعباسیاصفهان
۶۳مسعودمحمدیاصفهان
 فردیس کرج
۱رضاپذیرشفردیس کرج
۲امیدصالحیفردیس کرج
۳آشورکلتافردیس کرج
۴پدرامجعفری کمیجانیفردیس کرج
۵محمدامینالله قلیفردیس کرج
۶بابک اللهاژدهاکفردیس کرج
۷میلادمژه‌وردفردیس کرج
۸فرامرزپورفرسادیفردیس کرج
۹محمودرحیمیفردیس کرج
۱۰حمیدقائمیفردیس کرج
۱۱علیرضاطیبی سالارفردیس کرج
۱۲سعیدرحیمیفردیس کرج
۱۳علیمعروف به خشکشوییفردیس کرج
۱۴محمدرضاصفاییفردیس کرج
 کازرون
۱رضاعباسیکازرون
 کرج
۱شهراممعینیکرج
۲امیرشکریکرج
۳رضامعظمی گودرزیکرج
۴پویابختیاریکرج
۵حسینقاسمیکرج
۶آمنهشهبازی فردکرج
۷محمدرضانیکوروانکرج
۸داریوشزیبانژاد مفردکرج
۹امیدرضاییکرج
۱۰ناصررضاییکرج
۱۱امیرحسینکبیریکرج
۱۲میثماحمدیکرج
۱۳مهنازمهدیزاد نادرکرج
۱۴مرتضیصادقی نادرکرج
۱۵فرهادمجدمکرج
۱۶مرتضیعلیزادهکرج
۱۷علیرضاآزادیکرج
۱۸کوروششیدانیکرج
۱۹علیرحمانیکرج
۲۰ماهانفرامرزیکرج
۲۱سعیدحمیدیکرج
۲۲اصغرحشمت پورکرج
۲۳سینامحمدیکرج
۲۴کریمباقریکرج
۲۵ابراهیممهدی پورکرج
۲۶محمدپارساعزیزی مقدمکرج
۲۷حسینجمالیکرج
۲۸ایرجمیش مستکرج
۲۹سجادوطن خواهکرج
۳۰قاسمنعمتی پورکرج
۳۱محسنتالیوردیکرج
۳۲علیحسینیکرج
۳۳میثممحمدیکرج
۳۴رحیماخوانکرج
۳۵محمدرضاحسینیکرج
۳۶وحیددامورکرج
۳۷مهدیآقایاریکرج
۳۸مهدیعباسی امجدکرج
۳۹فرخغفاریکرج
۴۰مهدیعباس زادهکرج
۴۱آذرمیرزاپور زهابیکرج
۴۲مهدیحمیدیکرج
۴۳رضارحیمیکرج
۴۴حسندلفانکرج
۴۵محسنچمن فرکرج
۴۶علیبختیاریکرج
۴۷رسولبختیاریکرج
۴۸صادقبختیاریکرج
۴۹علیرضامحمدزادهکرج
۵۰مهدیکلوخیکرج
۵۱مهدیمشتاقیکرج
۵۲میثممرادیکرج
۵۳علیپاشایکرج
۵۴بیتاخدادادیکرج
۵۵میلاددرویشیکرج
۵۶ابراهیمکتابدارکرج
۵۷محمدمهدیکریمیکرج
۵۸کمیلحیدریکرج
۵۹علیمرشدیکرج
۶۰محسنرحیمیکرج
۶۱بهراماحسانیکرج
۶۲محمودسلطانیکرج
۶۳علیخدامرادیکرج
۶۴پارسابدرلوکرج
۶۵حسامنام‌آورکرج
۶۶محمودصادقپورکرج
۶۷شهلارضایی‌پورکرج
۶۸مهدیحمامیکرج
۶۹مهدیطاهرزادهگلشهر کرج
۷۰عزیزاسکندریمشکین دشت کرج
۷۱نیکتاخزاییمهرشهر کرج
۷۲رضاخزاییمهرشهر کرج
۷۳حمیدرسولیمهرشهر کرج
۷۴علیپور نوریمیلادمهرشهر کرج
۷۵جلالنصر آبادیمهرشهر کرج
۷۶مهدینقبانیکرج
۷۷سعیددرخشانکرج
۷۸مهدینقبانیکرج
۷۹علیاکبریکرج
۸۰نیماباقریکرج
۸۱مهدیلنگرکرج
 ایوانغرب
۱سجاداسماعیلیایوانغرب
 تبریز
۱علیحسینیتبریز
۲زهراخانی قبادلوتبریز
۳الههرستگارتبریز
 بوکان
۱هیوانادریبوکان
۲شیلردادوندبوکان
 اسلامشهر
۱محسنجعفرپناهاسلامشهر
۲ایمانرسولیاسلامشهر
۳پوریاناصری خواهاسلامشهر
۴آرشکهزادیاسلامشهر
۵محمدمهدیحقگویاسلامشهر
۶امیررضاعبدالهیاسلامشهر
۷مهدیولیپوراسلامشهر
۸محسنمظفریاسلامشهر
۹حسینقاسمیاسلامشهر
۱۰کمالفرجیاسلامشهر
۱۱علیاحمدیاسلامشهر
۱۲سنسواسلامشهر
 بهارستان
۱فاطمهحبیبیبهارستان
۲گل‌آقانوریبهارستان
۳محمدطاهریبهارستان
 تهران
۱میناشیخیتهران
۲گلنازصمصامیتهران
۳علیمرادمنشتهران
۴علیده دلیرتهران
۵پیماننوریتهران
۶یاشارعلیزادهتهران
۷محمودولی الهیتهران
۸موسیشاهسوندتهران
۹علیشاهسوندتهران
۱۰حسینیامیتهران
۱۱سجادباقریتهران
۱۲عبداللهآجرلوتهران
۱۳احمدمرادیتهران
۱۴میثاقملکیتهران
۱۵حسینعیسوندتهران
۱۶سیدقاسمحسینیتهران
۱۷عرفانفائقیتهران
۱۸مهردادمعین فرتهران
۱۹مهردادحسابیتهران
۲۰سیدحمیدطاهریتهران
۲۱نیکتااسفندانیتهران
۲۲مجیدفلاح پورتهران
۲۳پیمانقلی پورتهران
۲۴مجیدشیخیتهران
۲۵حسیننیازتهران
۲۶مهرانزاهدیتهران
۲۷سیامکنویدی بیلداشیتهران
۲۸اسماعیلعرب احمدیتهران
۲۹اسماعیلبختیاریتهران
۳۰علیاستوانتهران
۳۱قربانیتهران
۳۲یوسفدریتهران
۳۳آریاصادقیتهران
۳۴اسماعیلرضایی پیرپشتهتهران
۳۵تقیعلی لوتهران
۳۶احمدمرادتهران
۳۷سعیدیوسفیتهران
۳۸حمزهشاهسوندتهران
۳۹خسروبختیاریتهران
۴۰علیبهبودیتهران
۴۱فریدونکاظمیتهران
۴۲امیرعلیزادهتهران
۴۳غلامرضاقاضی زاهدیتهران
۴۴یاسین(مجتبی)رمضان نژادتهران
۴۵احمدنظریتهران
۴۶ابوالفضلآذرمتهران
۴۷محمدرضامحمدیتهران
۴۸حسینطاهریتهران
۴۹امیرحسینصادقیتهران
۵۰حمیدرضاقبولیتهران
۵۱محمدصفریتهران
۵۲مصطفی(علی)ابروتن لگرانتهران
۵۳علی اکبرابروتنتهران
۵۴رامینلمسهتهران
۵۵حسیننیازیتهران
۵۶علیسپهریتهران
۵۷اسماعیلرضازادهتهران
۵۸اسماعیلالله قلیتهران
۵۹جان پناهتهران
۶۰ارهامموید بختیاریتهران
۶۱میثمجعفریتهران
۶۲پدرامشجاعیتهران
۶۳علیشیرمحمدیتهران
۶۴رامینداناتهران
۶۵مهدیکارکاییتهران
۶۶مجیدملکیتهران
۶۷مجیدغیب الهیتهران
۶۸احمدرضافلاحتهران
۶۹مهردادقاسمیتهران
۷۰حسندوستتهران
۷۱بهنامکاشیتهران
۷۲سمانهذوالقدرتهران
۷۳محمدحیدریانتهران
۷۴بهروزفلاحتهران-بومهن
۷۵محسنکرمی نیاتهران – کیانشهر
۷۶حسنباباییتهران
۷۷بهزادفرهنگیتهران
۷۸علیچالاکتهران
۷۹رضاروشنتهران
۸۰ابوالفضلعربتهران
۸۱محمدملکیتهران
۸۲سرداراعظمیتهران
۸۳امیر(شاپور)اوجانیتهران
۸۴مرادعلی حسنیتهران
۸۵حمیدرجبیتهران
۸۶فرزادکمانگیرتهران
۸۷کریمکنعانی سقزچیتهران
۸۸مجیدفشکیتهران
۸۹سپیدهحسنیتهران
۹۰سیدعلیفتوحی کوهسارهتهران
۹۱داوودیبنیادیتهران
۹۲رمضانیتهران
 رباط کریم
۱محسنحسینیرباط کریم
۲محمدمهدویرباط کریم
۳ایمانفتاحیرباط کریم
۴مرضیهعباس زادهرباط کریم
۵عبدالحمیدباقریرباط کریم
۶پیمانشهابیرباط کریم
۷محمدمحب نیارباط کریم
۸علیکرمانشاهیرباط کریم
۹علیرضاضابطیرباط کریم
۱۰علیرضاشفاهیرباط کریم
۱۱مریمنوریرباط کریم
۱۲جاویدمیرزاییرباط کریم
۱۳حسینامینیرباط کریم
۱۴پدرامناصریرباط کریم
۱۵حسینآقبلاقیرباط کریم
۱۶محمدرضاعزیزیرباط کریم
۱۷حسینعزیزیرباط کریم
۱۸جمالرمضانیرباط کریم
۱۹فریدونخوشنودیرباط کریم
۲۰ناصرپروریرباط کریم
۲۱فرشادجعفری‌زادهرباط کریم
۲۲عباسیوسفیرباط کریم
۲۳سهرابمقدم‌نیاز‌اصلرباط کریم
۲۴سیروسسهروردیرباط کریم
۲۵فرهادفروغیرباط کریم
۲۶علیباباییرباط کریم
۲۷رستمجابریرباط کریم
۲۸پرویزکاشانیرباط کریم
۲۹جمشیدخدایاریرباط کریم
۳۰پروانهسیفیرباط کریم
۳۱ابراهیمفرخی‌رادرباط کریم
۳۲مرتضینوریرباط کریم
 شهرقدس
۱حسینشهبازیشهرقدس
۲جوادبابایی زادهشهرقدس
۳حسنعلیزادهشهرقدس
۴نویدبهبودیشهرقدس
۵حمیدحسینیشهرقدس
۶امیدفلاحتیشهرقدس
۷رضااینانلوشهرقدس
۸حیدرعلیرمضان‌نژادشهرقدس
۹رضاحسینیشهرقدس
۱۰حسینآبرویشهرقدس
۱۱حسینحاجی آبادیشهر قدس
۱۲حسینسلطانیشهر قدس
۱۳بهنامشهر قدس
 شهریار
۱رضاحسنوندشهریار
۲ابراهیممحمدپورشهریار
۳آزادهضربیشهریار
۴مهدیپاپیشهریار
۵مهدیدائمیشهریار
۶حسینقدمیشهریار
۷احسانشیریشهریار
۸میلادنجهوندشهریار
۹علیالله امینیشهریار
۱۰علیسرتیپیشهریار
۱۱قاسمرضاییشهریار
۱۲مصطفییارمحمدیشهریار
۱۳سیدمحمدحسینطاهاییشهریار
۱۴علیقربانیشهریار
۱۵تقیرحیمیشهریار
۱۶نادرمومنیشهریار
۱۷مهدیگلی پورشهریار
۱۸بهروزاصغرپورشهریار
۱۹میلادمحققیشهریار
۲۰مهرانجبوریشهریار
۲۱علیرضانوریشهریار
۲۲اسماعیلقلی پورشهریار
۲۳اکبرلنگریشهریار
۲۴نادرمهدی پورشهریار
۲۵محمدعربیشهریار
۲۶محمدمعینصالحیشهریار
۲۷محمدعکاسشهریار
۲۸حبیبیشهریار
۲۹داداشیشهریار
۳۰سلیمانرضاییشهریار
۳۱موسیبهرامشهریار
۳۲ایوببهرامیانشهریار
۳۳هدایت اللهحمیدشهریار
۳۴امینآزادشهریار
۳۵مرادبیکشهریار
۳۶علیمحمدیانشهریار
۳۷محمدشیخ‌زاهدشهریار
۳۸مهدیکریمیشهریار
۳۹هادیمحمد حسینیشهریار
۴۰امیدپاک‌دامنشهریار
۴۱حمیدکریمیشهریار
۴۲مهدیوثوقیشهریار
۴۳منصوراقبالیشهریار
۴۴بهزادتکیهشهریار
۴۵شاهینامیریشهریار
۴۶علیباقریشهریار
۴۷مرتضیمطهریشهریار
 ملارد
۱سجادرضاییملارد
۲محمدتیموریملارد
۳محمدخزاییملارد
۴میلاددرویش محمدیملارد
۵مهرزادرضاییملارد
۶مصطفیرضاییملارد
۷جلیلحسینیملارد
 نسیم‌شهر
۱احمدحسن پورنسیم‌شهر
۲بهزادصفرزاده
۳امیننادرینسیم شهر
ورامین 
۱حسنخداییورامین
 قزوین
۱مجتبیقیداریقزوین
 گناباد
۱حسنصحراییگناباد
 مشهد
۱اسماعیلشیرانمشهد
۲حسنساداتیمشهد
 اندیمشک
۱میلادنجفونداندیمشک
۲عبداللهیعقوب ونداندیمشک
۳شفیعبازتاباندیمشک
۴سجادمیریاندیمشک
۵اکبریعقوبیاندیمشک
۶علیاسکندریاندیمشک
۷ایمانپاپیاندیمشک
۸اسدبیرونداندیمشک
۹رحیماسکندریاندیمشک
۱۰ارتندسید مصطفیاندیمشک
۱۱حجتلهراسبیاندیمشک
اهواز 
۱حمیدآویاهواز
۲مهدیزرگانیاهواز
۳عباسبریحی علوشاهواز
۴سعیدپانکیاهواز
۵کمالدغاغلهاهواز
۶محمدرضاعسافی زرگانیاهواز
۷رضاداراب پوراهواز
۸معصومهداراب پوراهواز
۹حمزهسواریاهواز
۱۰میثممجدماهواز
۱۱رضاعطیه النیسیاهواز
۱۲محمد(حمزه)بریهیاهواز
۱۳علی(رضا)تمیمیاهواز
۱۴رضاشاه مرادیاهواز
۱۵هانیشهبازیاهواز
۱۶بشیرسرخیاهواز
۱۷سیدحسنمشعشعیاهواز
۱۸رضابلیطی زادهاهواز
۱۹ایمانموسویاهواز
۲۰مریمعیدانیاهواز
۲۱محسنعساکرهاهواز
۲۲حمیدرضازادهاهواز
۲۳اصغرحق طلباهواز
۲۴اکبرملک پوراهواز
۲۵مهدیعبدیاهواز
۲۶سیدرضاخلف زادهاهواز
۲۷امیرحسینیاهواز
۲۸زینبنیسان پوراهواز
۲۹محدثهمقدماهواز
۳۰فریحهکریم زادهاهواز
۳۱فاطمهحقوردیاهواز
۳۲شهلابالدیاهواز
۳۳کوثرتابع معتوقیاهواز
۳۴ریحانهملکیاهواز
۳۵علیرضااکبرپوراهواز
۳۶نویدعساکرهاهواز
۳۷مهدیفلاحیاهواز
۳۸سهیلافلاح زادهاهواز
۳۹کوثربغلانیاهواز
۴۰نسرینبغلانیاهواز
۴۱مهدیغلام زادهاهواز
۴۲فریباآل خمیساهواز
۴۳علیآلبو عبادیاهواز
۴۴امیرعساکریاناهواز
۴۵مهدیدریس مولاییاهواز
۴۶رحیمعرب پوراهواز
۴۷رضایزدانیاهواز
۴۸علیاسماعیلیاهواز
۴۹مریماسماعیلیاهواز
۵۰رضاقادریاهواز
۵۱مهدیقادریاهواز
۵۲حسینربیعیاهواز
۵۳مبینمقدماهواز
۵۴حمزهباویاهواز
۵۵محمد حسینمرادیاهواز
۵۶محمدتمیمیاهواز
 
ایذه
۱یاسراسکندریایذه
 آبادان
۱ابراهیممطوریآبادان
۲علیبغلانیآبادان
۳حمدبشاره دورقیآبادان
۴علیباویآبادان
۵روانبخشامامی ململیآبادان
۶حلیمهسمیریآبادان
۷روانبخشامامی رادآبادان
۸رضاییمحمدآبادان
۹علویاحمدآبادان
۱۰علویرضاآبادان
۱۱ساجدیزهراآبادان
۱۲ساجدیحسینآبادان
۱۳عساکرهمهدیآبادان
۱۴عساکرهزینبآبادان
۱۵فرحانیعلیرضاآبادان
۱۶امیریمهدیآبادان
۱۷امینیحسینآبادان
۱۸مقدمعلیآبادان
۱۹مهدیمقدمآبادان
 بهبهان
۱محمدحسینقنواتیبهبهان
۲مهرداددشتی نیابهبهان
۳احسانعبدالله نژادبهبهان
۴محموددشتی نیابهبهان
۵محمدحشم داربهبهان
۶شبنمدیانیبهبهان
۷فرزادانصاری(تزمی پور)بهبهان
۸جاویدنامانبهبهان
۹علیجماشیانبهبهان
۱۰سعیدپیوندانبهبهان
۱۱احمدرسولیبهبهان
۱۲عبدالحمیدستاریانبهبهان
۱۳محسنکاکاوندبهبهان
۱۴بهمنشاهیوندبهبهان
۱۵علیرضااسدی خواهبهبهان
حمیدیه 
۱احمدساعدیحمیدیه
۲شهابسیاحیحمیدیه
خرمشهر 
۱میثممنیعات(ناصری)خرمشهر
۲میلادحمیدیخرمشهر
۳میثمعبدالوهاب عدگی پورخرمشهر
۴خالدمنیعاتخرمشهر
۵خالدغزلاویخرمشهر
۶حسنتمیمی(غزلاوی)خرمشهر
۷محسنمحمدپورخرمشهر
۸میثمعتیقیخرمشهر
دزفول 
۱سهرابخواجویدزفول
رامهرمز 
۱هادیقربانیرامهرمز
۲سیدحسنموسویرامهرمز
۳نبیسعیدرامهرمز
۴نریمعیسیرامهرمز
۵علیراشدیرامهرمز
۶بنیرشیدرامهرمز
۷علیموسویرامهرمز
 شادگان
۱محسنآلبوعلیشادگان
۲باسمالبوغبیششادگان
۳علیراشدیشادگان
 شوش
۱صادقکعبیشوش
شوشتر 
۱احمدموسوی جعاولهشوشتر
۲عباس(رضا)کعبیشوشتر
۳رضادلفیشوشتر
۴محمودکعبیشوشتر
۵علیسلیمانیشوشتر
۶قاسمزغبیشوشتر
۷عارفدلفیشوشتر
۸جمالکعبیشوشتر
۹عادلکعبی فرزهشوشتر
۱۰علیکعبیشوشتر
۱۱عدیکعبیشوشتر
۱۲عمارزغبیشوشتر
۱۳مهدیعگبیشوشتر
۱۴یاسسلیمانیشوشتر
۱۵میلادسلیمانیشوشتر
۱۶احمدسعدیشوشتر
 
۱مجاهدالیامعیکوت عبدالله
۲حمیدموحدی نژادکوت عبدالله
 
۱مهدیاحمدیلالی
 ماهشهر
۱قاسمباویماهشهر
۲شهابحطاویماهشهر
۳محمدخالقیماهشهر
۴عدنانهلالیماهشهر
۵مجتبیعبادیماهشهر
۶منصوردریسماهشهر
۷عباس(رضا)عساکرهماهشهر
۸احمد رسولآلبوغلیماهشهر
۹محمدخالدیماهشهر
۱۰علیخواجه آلبوعلیماهشهر
۱۱حمیدشیخانیماهشهر
۱۲حسنیهعتقیماهشهر
۱۳یوسفخالدیماهشهر
۱۴رزاقناصری زادهماهشهر
۱۵اقبالاسماعیلیماهشهر
۱۶سالم امیرسنجرانعیدانیماهشهر
۱۷فرشادحاجیپورماهشهر
۱۸طاهرآل خمیسماهشهر
۱۹منصورالباویماهشهر
۲۰منصورعساکرهماهشهر
۲۱یوسفآلبوعبادیماهشهر
۲۲علیمرادیماهشهر
۲۳مجیدمجدمماهشهر
۲۴احمدچراغیانماهشهر
۲۵جعفرآل خمیسماهشهر
۲۶احمدخواجه آلبوعلیماهشهر
۲۷علیربیع خواهماهشهر
۲۸محسنعبادی مهرماهشهر
۲۹خانمام ولیدماهشهر
۳۰(دختر خردسال)چنعانیماهشهر
۳۱مهدیامراییماهشهر
۳۲احدبشارتماهشهر
۳۳امینبچاریماهشهر
۳۴مصطفیرودباریانماهشهر
۳۵مهدیرودباریانماهشهر
۳۶حسنابامری (بچه ۳ساله که بغل مادرش بوده تیرخورده)ماهشهر
۳۷عظیممقدمماهشهر
۳۸رضاقیمماهشهر
۳۹علیمشعوریماهشهر
۴۰حمیدشیخیماهشهر
۴۱اصغررجاییماهشهر
۴۲مرشادهیماهشهر
۴۳جوادباباییماهشهر
۴۴محسنسرافرازماهشهر
۴۵جابرصابریماهشهر
۴۶کوروشاهوازیماهشهر
۴۷احمدروحانی فرماهشهر
۴۸مجتبیرضاییماهشهر
۴۹کامرانداوریماهشهر
۵۰احسانصادقیماهشهر
۵۱جعفرپناهیماهشهر
۵۲علیجلوهماهشهر
۵۳جوادنظارتماهشهر
۵۴حیاویشریفاتماهشهر
۵۵علیرضاقنواتیماهشهر
۵۶همایوندشتیماهشهر
۵۷عباسانصاریانماهشهر
۵۸حسنویسیماهشهر
۵۹جمشیدملحانماهشهر
 
۱آرمانامانیمسجدسلیمان
۲محمدطهماسبیمسجدسلیمان
۳محمد حسینقاسمیمسجدسلیمان
۴حسینذوالفقاریمسجدسلیمان
۵آرماناسدی موریمسجدسلیمان
۶زونیامحسنکیمسجدسلیمان
۷امیننظریان اشتریمسجدسلیمان
۸علیمحبیمسجدسلیمان
۹مهردادرضایی میرکائدمسجدسلیمان
۱۰محمدرضاچهارمحالیمسجدسلیمان
۱۱رضارشیدی چغاخورمسجدسلیمان
۱۲محمد حسینقائمیمسجد سلیمان
 
۱قاسمخلادهبندرعباس
۲موسیشجاعیبندرعباس
 
۱امیرحسینعباسیزنجان
 
۱حسنطاووسیگرمسار
۲حمیدقباخلوگرمسار
۳محمدامینالیکاییگرمسار
۴کوروششهلاییگرمسار
 
۱مهدینکویی علی آبادیشیراز
۲بهمن(رضا)جعفریشیراز
۳مجیدهاشمیشیراز
۴پارساییشیراز
۵پارساییشیراز
۶جانفشاناسدیشیراز
۷محمدرضاجمشیدیشیراز
۸مهدیجهانبازیشیراز
۹مهدیمقدم زادهشیراز
۱۰محمدرضاخورشیدیشیراز
۱۱سیدعلیرضاانجویشیراز
۱۲صادقاحمدپناهیشیراز
۱۳امیرپاشاقارچی وندشیراز
۱۴محمدتوسلیشیراز
۱۵محمدحسینداستانخواهشیراز
۱۶کیانوشقرداشیشیراز
۱۷کامبیزقرداشیشیراز
۱۸مجیدریحانیشیراز
۱۹حمیدریحانیشیراز
۲۰هاشمزارعشیراز
۲۱وحیدترابیشیراز
۲۲فرشادمیریشیراز
۲۳سیدکیوانیرفیشیراز
۲۴حسینبذرافشانشیراز
۲۵احمدرضاپورقیومیشیراز
۲۶حمیدفرهادیشیراز
۲۷امیرپناهیشیراز
۲۸نادراسدیشیراز
۲۹جمالقریشیشیراز
۳۰محمدحسینحورنگشیراز
۳۱حسینحیدریشیراز
۳۲امیر(محمد)الوندی فرشیراز
۳۳جوادنکوییشیراز
۳۴مرتضیمحمدزادگانشیراز
۳۵محمدیوسفیشیراز
۳۶محمدشجاعیشیراز
۳۷رضاعلیپورشیراز
۳۸پیمانشعاعیانشیراز
۳۹سعیدصادقیشیراز
۴۰محمدحسینشکاریشیراز
۴۱محسنپایدارشیراز
۴۲صادقسعادتشیراز
۴۳مهدیسلوکیشیراز
۴۴امیررودگریشیراز
۴۵رضادهقانشیراز
۴۶مصطفیزمانیشیراز
۴۷نادرنصیرپورشیراز
۴۸رسولقویمیشیراز- کلار
۴۹وحیدتوسلی دوستشیراز
۵۰رسولشیروانیشیراز
۵۱علیشاپورجانیشیراز
۵۲مهسارزمیشیراز
 
۱محمدحسین نظریصفاشهر
 
۱مهدینیکوییمرودشت
 
۱فردینکشاورزنورآباد ممسنی
۲علیرضااشرفنورآباد ممسنی
۳علیسعادتمندنورآباد ممسنی
 
۱مظفرسیفیسنندج
۲علیبغلانیسنندج
۳شاهوسنندج
۴فائقسنندج
۵کاوهویسانیسنندج
۶ناصررضاییسنندج
۷محمدرضااحمدیسنندج
۸زیباخشگوارسنندج
۹هیوارحیمیسنندج
۱۰مسعودامینیسنندج
۱۱رضاصادقیسنندج
۱۲سورانمحمدیسنندج
۱۳علیجواهریسنندج
۱۴ارشادرحمانیانسنندج
۱۵پویااحمدزادهسنندج
۱۶احمدرضامحمدیسنندج
 
۱مهرانتاکمریوان
۲بهروزملکیمریوان
۳عثماننادریمریوان
۴دانیالاستواریمریوان
۵ادریسبیوارهمریوان
۶آرینرجبیمریوان
۷سامانباسامیمریوان
۸عثماناحمدیمریوان
 
۱روح الله(جواد)نظری فتح آبادیسیرجان
 
۱سعیدنورالهیاسلام‌آبادغرب
 
۱حمزهنقدیجوانرود
۲یونسهوشنگیجوانرود
۳کاوهرضاییجوانرود
۴جبارتجارهجوانرود
۵سلمانرحمانیجوانرود
۶کاوهمحمدیجوانرود
۷ابراهیممرادیجوانرود
۸مبینعبداللهیجوانرود
۹فرشادخیراندیشجوانرود
۱۰علی(یونس)فیروزبختجوانرود
۱۱عمرانولیدیجوانرود
۱۲بهرامغلامیجوانرود
۱۳آرشایوبیجوانرود
۱۴ریبوارسیدرستمیجوانرود
۱۵خالدرشیدیجوانرود
۱۵هاشممرادیجوانرود
۱۶ویناهوشنگیجوانرود
۱۷کاوهمحمودیجوانرود
۱۸وحیدعبدیجوانرود
۱۹فرهادغفوریجوانرود
۲۰امجدشاهمرادیجوانرود
 
۱محمدحیدریانسنقر
 
۱نادربیرانوندکرمانشاه
۲محمد(رامین)میرزاییکرمانشاه
۳مظفروطن‌دوست(ظهیری)کرمانشاه
۴یونسعزتیکرمانشاه
۵مصطفیفرزامیکرمانشاه
۶نادربیژنوندکرمانشاه
۷نعمتحسینیکرمانشاه
۸مصطفیباکریکرمانشاه
۹عبداللهشاه آبادیکرمانشاه
۱۰منصورفخریکرمانشاه
۱۱احمدمنصوریکرمانشاه
۱۲فرامرزرحیمیکرمانشاه
۱۳عبدالرضاشیرزادیکرمانشاه
۱۴برهانمنصورنیاکرمانشاه
۱۵حسامبارانی رادکرمانشاه
۱۶فوادجوشنکرمانشاه
۱۷اسماعیلقادری نیاکرمانشاه
۱۸یونسجلیلیکرمانشاه
۱۹سعیدرضاییکرمانشاه
۲۰جوادکرمیکرمانشاه
۲۱بهمنعزیزیکرمانشاه
۲۲میلادشیرازیکرمانشاه
۲۳حمزهفرجیکرمانشاه
۲۴بهزادجویبارهکرمانشاه
۲۵محمدپالانیکرمانشاه
۲۶آرمینقادریکرمانشاه
۲۷دانیالمحمدیکرمانشاه
۲۸مظاهررستمیکرمانشاه
۲۹حمیدبرهانیکرمانشاه
۳۰عبداللهمنصوریکرمانشاه
۳۱مصطفیهمتی رادکرمانشاه
۳۲قادربهمن یارکرمانشاه
۳۳افشینجلیلیکرمانشاه
۳۴جوادپالانیکرمانشاه
۳۵محسناسفندیاریکرمانشاه
۳۶بهمنکامرانیکرمانشاه
۳۷منصوررضاییکرمانشاه
۳۸شکیبابیرانوندکرمانشاه
۳۹غلامتابزرکرمانشاه
۴۰مسعودمرادیکرمانشاه
۴۱منوچهرفتحیکرمانشاه
۴۲علیالقاسیکرمانشاه
۴۳وحیدفتحیکرمانشاه
۴۴محمدنادریکرمانشاه
۴۵هوشنگکریمیکرمانشاه
۴۶سعیدامیریکرمانشاه
۴۷رضامحمودیکرمانشاه
۴۸سعیدبیژکرمانشاه
۴۹حشمتمرادیکرمانشاه
۵۰خسروکریمیکرمانشاه
۵۱محمودرضاییکرمانشاه
۵۲سعیداسماعیلیکرمانشاه
۵۳صدراسربلهکرمانشاه
۵۴ولی اللهپیرحیاتیکرمانشاه
۵۵غلامرضاداوودیکرمانشاه
۵۶ابراهیمفدایکرمانشاه
۵۷اسماعیلخرمندکرمانشاه
۵۸ابوالفضلبیگدلیکرمانشاه
۵۹صابرتوسلکانیکرمانشاه
۶۰محمدرضانوبختی نیاکرمانشاه
۶۱فرشادپهلوانیکرمانشاه
۶۲فرزادقاسمی مقدمکرمانشاه
۶۳علیجوانرودیکرمانشاه
۶۴صادقعباسی کردنیاکرمانشاه
۶۵مجیداسدمولانیاکرمانشاه
۶۶علی اصغرمولانیاکرمانشاه
۶۷احمدشاکریکرمانشاه
۶۸مجتبیاسفندیارثابتکرمانشاه
۶۹محمدجوادرستمیکرمانشاه
۷۰رسولزیارتی خوشنامکرمانشاه
۷۱بهروزفلاحی رادکرمانشاه
۷۲جوادمختاریکرمانشاه
۷۳وحیداللهیکرمانشاه
۷۴حسینامینیکرمانشاه
۷۵بهنامامیریانکرمانشاه
۷۶یونسعینیکرمانشاه
۷۷سعیداسماعیلیانکرمانشاه
۷۸نادررضایی آبطافکرمانشاه
۷۹رستمعیوض زادهکرمانشاه
۸۰محمدرسولیکرمانشاه
۸۱سجادبیرانوندکرمانشاه
۸۲فرشیدعزت شاهیکرمانشاه
۸۳سعیدارشادیکرمانشاه
۸۴محمودفرد پورکرمانشاه
۸۵علیغلامپورکرمانشاه
۸۶فرهادمجیدیکرمانشاه
۸۷مسعودابراهیمیکرمانشاه
۷۹جوادحیدریکرمانشاه
۸۸عصمتحیدریکرمانشاه
۸۹جمشیدکاظمیکرمانشاه
۹۰علیغفوریکرمانشاه
۹۱علیرضاداموندیکرمانشاه
۹۲فرشادتوکلیکرمانشاه
۹۳ویداشکیبایی مقدمکرمانشاه
۹۴بهروزفرهاد پورکرمانشاه
۹۵حجتجلالیکرمانشاه
۹۶هاشمعزتی پورکرمانشاه
۹۷هدایتقربانیکرمانشاه
۹۸فرخجباریکرمانشاه
۹۹مسلمفیاضیکرمانشاه
۱۰۰اسکندرمرتضویکرمانشاه
۱۰۱حمیدچراغیکرمانشاه
 
۱حامدسمنانیگرگان
 
۱محسننظام دوسترشت
 
۱کیاییصومعه سرا
 
۱پژمان(علی)قلی پورلنگرود
 
۱امیدمحمدمهرابیخرم آباد
۲مرتضیمرادیخرم آباد
۳فرشاددریکوندخرم آباد
۴سیدمصطفیزارع زادهخرم آباد
۵حسینپاپیخرم آباد
۶ارشیاپیروزیخرم آباد
۷بهمنرضاییلرستان
۸عباسمهدویلرستان
۹سعیدزلقیلرستان
۱۰محمودموسویلرستان
 
۱علیاسدیاراک
۲فرهادمیریاراک
۳مسعودصابریاراک
 
۱اسماعیلشجاعیساوه
۲ابوالفضلشعبانیساوه
۳محمدعلیبهرامیساوه
 
۱حسینترکمانیمیناب
۲محمدجلالیمیناب

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.