شهریار بیات، زندانی سیاسی، به اتهام «سب‌النبی» به اعدام محکوم شد

شهریار بیات، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، توسط شعبه ۱۳ دادگاه کیفری استان تهران به اتهام «سب‌النبی» به اعدام محکوم شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، صدور حکم اعدام برای این شهروند ۶۳ساله ساکن شهریار، درحالی صورت گرفته است که وی پیش از این توسط دادگاه انقلاب شهریار محاکمه و با اعمال تخفیف در مجازات با توجه به «ابراز ندامت»، به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. اما به دلیل عدم صلاحیت دادگاه انقلاب در خصوص اتهام سب‌النبی پرونده وی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع داده شد.

در نهایت شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران با رای اکثریت اعضا آقای بیات را به اتهام «سب‌النبی نسبت به پیامبر اسلام و توهین به سایر معصومین و اهانت به مقدسات اسلام از طریق انتشار تصاویر و مطالبی در فضای مجازی»، به اعدام محکوم کرد.

شهریار بیات پیش از این در پرونده دیگری به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبری»، «اجتماع و تبانی در ارتکاب جرائم بر ضد امنیت کشور» و «تشکیل و اداره دستجات و گروه غیر قانونی و عضویت در آنها با هدف برهم زدن امنیت کشور» مجموعا به ۱۸سال حبس تعزیری محکوم شده و اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان اوین است.

گفتنی است شهریار بیات در آبان‌ماه ۱۴۰۱ و در جریان جنبش انقلابی مردم در ایران، با یورش نیروهای امنیتی به منزل شخصی‌اش در شهریار بازداشت شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.