گزارشی از وضعیت محسن غیاثی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین

محسن غیاثی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، با کارشکنی مسئولان قضایی از دریافت حق مرخصی محروم است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محسن غیاثی اولین بار در جریان اعتراضات آبان۹۸ توسط نیروهای امنیتی در اصفهان بازداشت و پس از ۴ماه، از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به ۲۰۹ زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

به گفته یک منبع مطلع، محسن غیاثی در ایام حبس به شدت تحت شکنجه جسمی و روحی قرار گرفت و در یک مورد او را به حیاط زندان برده و با پرپایی چوبه اعدام ادعا کردند که می‌خواهند او به دار بیاویزند.

آقای غیاثی در این پرونده به ۲سال و ۶ماه حبس تعزیری محکوم و در حالی که چندی بعد با پابند الکترونیکی آزاد شده بود، در جریان جنبش انقلابی۱۴۰۱ مجددا بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

آقای غیاثی نهایتا در دو پرونده که به‌صورت مجزا برای وی باز شده بود بابت اتهاماتی از جمله «معاونت در تخریب اموال دولتی»، «اخلال در نظم و آسایش عمومی»، «اهانت به رهبر جمهوری اسلامی» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی/خارجی» در مجموع به ۷سال و ۳ماه حبس تعزیری محکوم شد که ۵سال و ۳ماه از آن قابل اجراست.

محسن غیاثی چندی پیش با شروع ایام ماه رمضان نسبت به بسته‌بودن آشپزخانه بند و پیگیری وضعیت جسمانی مهدی مسکین‌نواز پس از خودسوزی، اقدام به اعتراض و خودزنی کرده و در پی آن به سلول انفرادی منتقل شد و اینک در بند ۸ زندان اوین محبوس است.

گفتنی است محسن غیاثی نیاز به ورود وکلای حقوق بشری به پرونده‌اش دارد تا پس از بررسی این پرونده، به روند صدور حکم برای او، محرومیت از دریافت مرخصی، بازداشت و محاکمه مجدد او در جریان جنبش انقلابی ۱۴۰۱در حالی که با پابند الکترونیکی در خارج از زندان بود، اعتراض کنند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.