گزارشی از وضعیت محمد نجفی، وکیل دادگستری محبوس در زندان اراک

محمد نجفی، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر، که دوران محکومیت خود را در زندان اراک سپری می‌کند، علیرغم شیوع ویروس کرونا در زندان و داشتن بیماری‌های زمینه‌ای دیابت و فشار خون، از حق دریافت مرخصی محروم است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، درپی ابتلای دو زندانی در بند ۷ زندان اراک به بیماری کرونا و انتقال این دو زندانی به مکان دیگر، زندانیان محبوس در این بند ملزم به استفاده از ماسک شده‌اند و بند ۸ این زندان نیز به‌طور کامل قرنطینه شده است. این درحالی‌است که محمد نجفی نیز دوران محکومیت خود را در این زندان سپری می‌کند و با وجود ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، ابتلا به ویروس کرونا جان وی را در معرض خطر جدی قرار خواهد داد.

محمد نجفی طی دو پرونده در دادگستری شهرستان شازند و دادگاه انقلاب اراک مجموعا به تحمل ۱۴ سال حبس تعزیری و شلاق محکوم شده است و هم اکنون در زندان اراک تحمل حبس می کند.

محکومیت حبس محمد نجفی به دلیل اطلاع رسانی‌اش در خصوص مرگ وحید حیدری بود؛ وحید حیدری، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری دی‌ماه ۹۶ در شهر اراک بود که روز دهم دی ماه همین سال در اراک بازداشت شد. او در بازداشتگاه کلانتری۱۲ رضوی اراک در بازداشت بوده و به گفته خانواده‌اش دستفروش بود و در همان میدانی بازداشت شده که دستفروشی می‌کرد.

گفتنی است محمد نجفی به دنبال پرونده سازی‌های وزارت اطلاعات در زندان نیز به تحمل دو سال حبس دیگر محکوم شده است. همچنین این وکیل دادگستری از اعتراضات سال ۱۳۸۸ تاکنون بارها به‌دلیل فعالیت‌های مدنی احضار، بازداشت و زندانی شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.