مهدی مسکین‌نواز، زندانی سیاسی، به زندان بندرانزلی تبعید شد

مهدی مسکین‌نواز، زندانی سیاسی، که قرار بود در اثر جراحات ناشی از خودسوزی به مرخصی درمانی اعزام شود، به زندان بندرانزلی تبعید شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مهدی مسکین‌نواز روز پنج‌شنبه ۲۸ دی‌ماه ۱۴۰۲، در اعتراض به اجرای قریب‌الوقوع حکمِ چند زندانی محکوم به اعدام، وضعیت بد زندانیان سیاسی، افزایش فشار بر خانواده‌ به خصوص پرونده‌سازی علیه دختر نوجوانش و پرونده‌سازی و صدور حکم جدید حبس برای خودش،  اقدام به خودسوزی کرده و با سوختگی درجه دو به بیمارستان منتقل شد.

آقای مسکین‌نواز پس از مدتی نگهداری در بیمارستان، یک هفته پیش به زندان اوین بازگردانده شد و روز گذشته به خانواده وی اطلاع دادند که حکم حبس وی متوقف شده و قرار است آزاد شود. اما در کمال ناباوری در حالی‌که وثیقه سنگین بابت مرخصی درمانی وی تودیع و دادیار زندان نیز با مرخصی وی موافقت کرده بود،‌ به زندان بندر انزلی تبعید شد.

تبعید این زندانی سیاسی به بندر انزلی در حالی صورت گرفته که خانواده وی ساکن تهران هستند و وی در اثر جراحات ناشی از سوختگی نیاز به رسیدگی درمانی دارد.

گفتنی است آقای مسکین‌نواز اعلام کرده است که مسئولیت این اقدام و ظلم مضاعف بر وی و خانواده‌اش به دستگاه‌های امنیتی مربوط است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.