ارجاع پرونده ماشاالله کرمی به دادگاه انقلاب و دادگاه کیفری

پرونده ماشاالله کرمی، پدر محمدمهدی کرمی، از اعدام‌شدگان جنبش انقلابی ۱۴۰۱، پس از صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب کرج و دادگاه کیفری دو نظرآباد ارجاع شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ماشاالله کرمی از حدود ۲۰۰ روز پیش در بازداشت نیروهای امنیتی به‌سر می‌برد و به گفته علی شریف‌زاده اردکانی، وکیل وی، عناوین اتهامی علیه او«فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی» و «تحصیل مال نامشروع» قید شده است.

آقای اردکانی با اعلام اینکه هنوز اجازه مطالعه پرونده موکلش به وی داده نشده است اضافه کرد که در ملاقاتی که اخیرا با آقای کرمی داشته «از نظر عمومی وضعیت خوبی داشت اما غم دوری از فرزند، خانواده و جامعه در وجودش سرشار بود. نگرانی ما در وضعیت کنونی، بیشتر در خصوص همسر ایشان بوده که متاسفانه به لحاظ روحی و روانی، شرایط مطلوبی را نداشته و این در حالی است که از سویی پسر خود را از دست داده و از سوی دیگر، همسرش هم در زندان به سر می‌برد.»

لازم به یادآوری است محمدمهدی کرمی به همراه سید محمد حسینی دو جوانی هستند که به جرم کشتن یک نیروی بسیج به نام روح‌الله عجمیان، در جریان یک دادگاه پرابهام و ناعادلانه به اعدام محکوم شده و حکم آنها در دی‌ماه سال گذشته اجرا شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.