صدور حکم ۱۶سال حبس تعزیری برای انیسا فنائیان، شهروند بهائی

شعبه یک دادگاه انقلاب سمنان، انیسا فنائیان، شهروند بهائی ساکن این شهر را به ۱۶سال حبس تعزیری و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، براساس حکم صادر شده توسط دادگاه انقلاب سمنان، خانم فنائیان به اتهام «تشکیل گروه با هدف برهم زدن امنیت کشور» به ۱۰سال حبس، به اتهام «فعالیت آموزشی یا تبلیغی انحرافی مغایر یا مخل به شرع مقدس اسلام» به ۵ سال حبس، مبلغ ۵۰ میلیون تومان جریمه نقدی و ۱۵ سال محرومیت از حقوق اجتماعی درجه پنج و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۱سال حبس محکوم شد. همچنین در هنگاه تفتیش منزل این شهروند بهائی مبلغ ۴۳۵۰ دلار که دارایی شخصی این خانواده بوده ضبط و به نفع دولت مصادره شد.

اتهامات مطروحه در حالی برای انیسا فنائیان مطرح شده که نزدیکان وی دلیل اصلی بازداشت او را فعالیت در راستای «حقوق کودکان کم بضاعت و محروم از تحصیل» عنوان کرده‌اند.

گفتنی است انیسا فنائیان که پیش از این نیز به همراه همسر خود سابقه بازداشت و تحمل حبس داشته است، در مردادماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در شهریور ماه با تودیع قرار وثیقه به‌صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شده بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.