سامان یاسین، خواننده رپ و از بازداشت‌شدگان جنبش انقلابی ۱۴۰۱، به بیمارستان امین‌آباد منتقل شد

به گفته یک منبع نزدیک به خانواده سامان یاسین، این زندانی سیاسی روز سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه از زندان قزلحصار کرج به بیمارستان روانپزشکی رازی(امین‌آباد) منتقل شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سامان یاسین در مهرماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در آبان‌ماه همان سال به اتهام «محاربه، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم و اقدام علیه امنیت ملی» به اعدام محکوم شد. این حکم نهایتا توسط دیوان عالی کشور نقض و جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع داده شد.

آقای یاسین در دوران بازداشت به شدت تحت شکنجه‌های روحی و جسمی قرار داشت و در اثر آسیب‌های ناشی از این شکنجه‌ها نیاز به رسیدگی درمانی دارد، ولی تاکنون از دریافت خدمات درمانی محروم بوده است.

این زندانی سیاسی که به علت تعویق چندباره جلسه دادگاه دچار تشنج عصبی شده، هفته گذشته طی یادداشتی خطاب به رئیس قوه قضائیه نوشته بود «من نمی‌دانم دلیل این همه خشم، آزار و اذیت دستگاه‌های قضایی نسبت به من به چه معناست.از شما در خواست اعدام دارم! من تحمل زندان و بلاتکلیفی را به جرمی که نه شما می‌دانید و نه من، ندارم. لطفا حکم اعدام من را صادر کنید!»

گفتنی است سامان یاسین پیش از این نیز در تیرماه سال جاری به بیمارستان امین‌آباد منتقل شده و پس از چند روز نگهداری در این بیمارستان به زندان بازگردانده شد.

لازم به یادآوری است بیمارستان امین‌آباد همان جایی که بهنام محجوبی پس از مدتی نگهداری در آن، جان خود را از دست داد. بهنام محجوبی در توصیف این بیمارستان گفته بود «افول انسانیت» را در آنجا دیده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.