وضعیت وخیم جسمی زرتشت احمدی‌راغب، زندانی سیاسی، در پی اعتصاب غذای طولانی

زرتشت احمدی‌راغب، زندانی سیاسی محبوس در زندان قزلحصار کرج، که از ۶۵ روز پیش اقدام به اعتصاب غذا کرده است، در وضعیت وخیم جسمی به‌سر می‌برد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، این زندانی سیاسی در اعتراض به قطع تماس تلفنی با خانواده اقدام به سر دادن شعارهای اعتراضی از جمله «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر خمینی» کرده بود،‌ که این شعارها منجر به گشایش پرونده جدید علیه وی با عنوان اتهامی «تبلیغ علیه نظام» شده است.

آقای احمدی‌راغب که از ۶۵روز پیش در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد، با کاهش شدید وزن مواجه شده و حدود ۱۰ روز پیش در پی وخامت وضعیت جسمی به بیمارستان منتقل شد اما با این‌وجود همچنان اعتصاب خود را نشکسته است.

زرتشت احمدی راغب که سابقه چندین بار بازداشت به دلیل فعالیت‌های سیاسی و مدنی دارد، یکی از امضاء‌کنندگان «بیانیه گذار از جمهوری اسلامی» است.

این زندانی سیاسی که در بهمن‌ماه ۱۴۰۱ از زندان آزاد شده بود، مجددا در اسفندماه همان سال پس از شرکت در تجمع اعتراضی مقابل ساختمان مجلس در تهران بازداشت و به زندان منتقل شد.

گفتنی است زرتشت احمدی‌راغب که پس از ۱۷ سال خدمت در آتش‌نشانی شهریار، به‌دلیل فعالیت‌های سیاسی و مدنی از کار اخراج شده است، در آخرین پرونده خود توسط دادگاه انقلاب تهران به ۵سال و ۸ماه حبس تعزیری و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.