افزایش ۵ درصدی زنان معتاد

علیرضا جزینی گفت: طبق شیوع‌شناسی که در سال ۹۰ انجام شده، افزایش مصرف کنندگان بین زنان را از ۵ درصد به ۱۰ درصد داریم و این مساله عام است. ۹۰ درصد مصرف کنندگان مواد مخدر در کشور مردان هستند و ۱۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند. نتیجه شیوع‌شناسی سال ۹۴ تا سه ماه آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبر گزاری پانا، این مقام مسئول با بیان اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره اعلام آمار جامعه مصرف کنندگان مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد: برای اینکه معتقد هستیم، مردم محرم ما هستند و باید در این باره اطلاع رسانی کنیم و طبق آن برنامه ریزی‌ها انجام شود. در حال حاضر یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر مصرف کننده داریم که ۱۰ درصد این جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند.

علیرضا جزینی با اشاره به شیوع‌شناسی اعتیاد در کشور اظهار داشت: شیوع‌شناسی اعتیاد به طور معمول هر چهار سال یکبار انجام می‌شود و این موضوع در سال جاری در جمعیت عمومی آغاز شده است اما در حال حاضر مأخذ شیوع‌شناسی در حوزه اعتیاد به سال ۹۰ برمی گردد.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر با تأکید بر اینکه اعلام آمار مصرف کنندگان صرفا باید از طریق این ستاد انجام شود، گفت: اینکه گفته می‌شود، آمار مصرف مواد مخدر در میان دختران افزایش پیدا کرده باید از کسی که آمار را اعلام کرده پرسید اما برابر مصوبات ستاد مبارزه با مواد مخدر که‌‌ همان مصوبات هیأت وزیران است اعلام آمار مصرف کنندگان باید از طریق ستاد باشد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.