تبعیض به زندانیان مالی در زندان رجایی شهر

ظلم و تبعیض به زندانیان به دلیل ایرادات ساختاری وارد بر نحوه اداره زندان‌های کشور مختص زندانیان سیاسی نیست.
زندانیانی که با جرایم مختلف و عمدتا مالی در بندهای متراکم زندان‌های مختلف کشور به سر می‌برند به دلیل عدم حاکم بودن قوانین و مقررات و غلبه روابط بر ضوابط، قربانی فساد و تخلفات زندان هستند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران یه نقل از سحام٬ به عنوان نمونه زندانیان مالی محبوس در بند سالن ۶ ندامتگاه مرکزی کرج مدتی است با روندی مواجهند که خود به طعنه نام زندان غیرانتفاعی را بر آن نهاده‌اند.
حسن ز. وکیل بند این سالن که از متهمان پرونده بزرگ زمین‌خواری در کرج است، با حمایت نادرلو رییس این سالن، تاکنون میلیون‌ها تومان از زندانیان به بهانه احداث و نوسازی سرویس‌های بهداشتی و حمام اخذ کرده است. همچنین به بهانه امور رفاهی هر اتاق باید مبلغ ۱۰۰هزارتومان ماهیانه به حساب یکی از نزدیکان وکیل بند وازیر کنند.
فروش زمان تلفن زندانیان توسط وکیل بند و با همکاری مسوولین زندان و به جیب زدن مبالغ کلان هر روزه از دیگر مسایلی است که زندان غیرانتفاعی ندامتگاه کرج شاهد آن است. عمده زندانیان مالی این زندان کسانی هستند که به دلیل ورشکستگی و بدهکاری در زندان به سر می‌برند و تامین هزینه‌های این‌چنینی برای آنان دشوار است.

دریافت مبالغ کلان به بهانه‌های مختلف در زندان از زندانیان در حالی است که چندی پیش خزانه‌دار شورای شهر تهران پس از بازدید از زندان رجایی‌شهر اعلام کرد، سازمان زندان‌ها ماهیانه برای هر زندانی مبلغ یک میلیون و نهصد و پنجاه هزارتومان بودجه دریافت می‌کند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.