محمد‌علی منصوری در پی بازداشت فرزندش به مراجع بین‌المللی نامه ایی نوشت

محمدعلی منصوری در شهریورماه ۱۳۸۶ بازداشت و در شعبهٔ ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام ارتباط و همکاری با یکی از سازمان‌های معاند نظام به ۱۷ سال زندان، تبعید به زندان رجایی شهر کرج و ۱۵۰ هزار تومان جریمه‌ی نقدی محکوم شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، علیرضا منصوری، پسر محمدعلی منصوری، نیز چندی پیش به دلایل نامعلوم توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت‌شده است. محمدعلی منصوری در نامه‌ای از مراجع بین‌المللی برای رسیدگی به وضعیت خود و خانواده‌اش و بازداشت‌های ناعادلانه درخواست کمک کرده است.

متن نامه وی که نسخه‌ای از آن در اختیار تارنگار حقوق بشر در ایران قرارگرفته است به شرح زیر است:

این‌جانب محمد‌علی‌ منصوری نزدیک به ۱۰ سال است که در زندان هستم در همین رابطه دخترم، ایران منصوری دست به اقداماتی در دفاع من زده است. ازجمله آن‌ها مصاحبه و دیداری است که با شما داشته و ازآنجایی‌که او در ایران نیست و من هم در زندان هستم برای اعمال فشار و جلوگیری از هرگونه دادخواهی، بامداد روز سه‌شنبه افرادی مجعول الهویه، بدون اینکه خود را معرفی‌ کنند و اینکه وابسته به چه سازمان اطلاعاتی، امنیتی و یا قضایی‌ هستند به خانهٔ پسرم، علیرضا منصوری، یورش برده و درحالی‌که همسر و پسر ۱۸ ماهه‌اش به‌شدت وحشت‌زده شده بودند، اقدام به توقیف و ضبط انبوهی وسایل و مدارک شخصی‌ پسرم کرده‌اند.

گروه دیگری از این افراد به محل کار پسرم حمله کرده و پسرم را با خود برده‌اند. بدون هیچ دلیل اخطار و احضاری، تنها با پرخاش‌ها، توهین‌ها و تهدیدات امنیتی آن‌ها و اینکه چرا شما با همسرتان حساب بانکی‌ مشترک دارید؟ و یا چرا برای پدری که زندانی سیاسی است همه‌جا صحبت می‌کنید؟

درحالی‌که اتهام اصلی‌ مصاحبه‌ای است که دخترم برای نجات من با شما به‌عنوان تنها مرجع که همهٔ ایرانیان برای تظلم خواهی‌ به آن مراجعه می‌کنند، بوده است. اتهامات بی‌معنایی مانند «حساب مشترک با همسر»، «فرستادن پول برای پدر زندانی» و حتی لباس، دارو به داخل زندان تنها بهانه‌هایی است که انتقام گزارش وضعیت مصاحبه دخترم با شمارا که او در دسترستان نیست از برادرش و من بگیرند.

مجدداً برای اینکه هیچ مرجع واقعی‌ برای تظلم خواهی‌ در ایران وجود ندارد، از شما مصرانه درخواست کمک و استمداد می‌کنم.

 

با احترام محمدعلی منصوری (پیروز)

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.