گزارش کامل از درگیری در زندان اوین؛ پرونده سازی برای سعید رضوی فقیه

در ادامه درگیری‌ها در بند هفت زندان اوین و ضرب و شتم زندانیان سیاسی توسط زندانیان مالی، تعدادی از این محکومان جهت پرونده‌سازی برای سعید رضوی فقیه  به اتهام «توهین به مسئولین نظام» از وی شکایت کرده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شب ۲۲ بهمن تعدادی از زندانیان مالی زندان اوین به تحریک جعفر خاتمی متخلص وابسته به بیت رهبری با شعار «الله‌اکبر»، «مرگ بر امریکا» و شعارهای در حمایت از «ولی‌فقیه» به سعید رضوی فقیه که در سومین روز از اعتصاب غذای خشک قرار داشته حمله کردند. در پی این درگیری سعید رضوی فقیه، حسین رونقی و مسعود قاسم‌خانی و تعداد دیگری از زندانیان سیاسی مورد ضرب شتم شدید قرار می‌گیرند به‌طوری‌که سعید رضوی فقیه به دلیل جراحات وارده به بهداری این زندان منتقل می‌شود. وی بعد از مرخصی از بهداری، در اتاق خود نیز بار دیگر مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد.

گفتنی است که زندانیان مالی، در همان شب، تعدادی از زندانیان سیاسی در سالن ۴ و ۳ را تهدید کرده‌اند که در صورت شکایت و پیگیری به آن‌ها نیز حمله می‌شود.

درگیری توسط سید جعفر خاتمی و تعداد دیگری از محکومین مالی به نام‌های دهقان، نصیری، علیار، ابراهیمی، سباقی از متهمین پرونده اختلاس بزرگ شروع‌شده است.

لازم به ذکر است که جعفر خاتمی و این زندانیان مالی که به دلیل فساد مالی و اختلاس بزرگ سه هزارمیلیاردی در زندان اوین محبوس می‌باشد، برخلاف سایر زندانیان مالی اجازه تردد در سالن‌ها و همچنین دسترسی به کامپیوتر افسرنگهبانی و اطلاعات سایر زندانیان را نیز دارند.

این محکومین مالی سابقه باج‌گیری، کلاه‌برداری و اعمال غیرقانونی نسبت به سایر زندانیان مالی را نیز دارند و در زمان درگیری تعداد زیادی از زندانیان مالی بند ۷ نیز از زندانیان سیاسی حمایت کرده‌اند.

روز شنبه ۲۳ بهمن‌ماه تعداد ۱۵ نفر از زندانیان سیاسی در مقابل نگهبانی جهت شکایت از درگیری شب ۲۲ بهمن تحصن کردند. در پی این تحصن و اعتراض  زندانیان سیاسی مبنی بر عدم داشتن امنیت جانی در زندان، حاجیلو، رئیس زندان و محسنی، معاون زندان، قول بر بازبینی دوربین زندان و تهیه گزارش از شاهدان واقعه را داده‌اند.

از سویی دیگر زندانیان مالی از سعید رضوی فقیه به دلیل توهین به مقدسات و ولایت‌فقیه شکایت کرده و قصد بر پرونده‌سازی علیه این زندانی سیاسی و بازگردانی وی به زندان رجایی شهر رادارند.

سعید رضوی که پیش‌تر به دلیل بیماری قلبی به بیمارستان منتقل و بدون درمان کامل از بیمارستان به زندان بازگردانده شده بود، هم‌اکنون در هفتمین روز از اعتصاب غذای خشک در اعتراض بلاتکلیفی در وضعیت پرونده‌اش به سر می‌برد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.