ادامه اعتراض صنفی کارگران نیشکر هفت تپه در سال جدید

منابع خبری در مجتمع کشت و صنعت هفت تپه از ادامه اعتراضات صنفی کارگران این واحد در سال جدید خبر می‌دهند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، صبح امروز (۱۷ فروردین‌ماه) بیش از ۱۵۰ نفر از کارگران نی بر «مجتمع نیشکر هفت تپه» در اعتراض به تأخیر افتادن بخشی از مطالبات مزدی خود مانند مزد اسفندماه سال ۹۴ وعیدی سال ۹۵ مقابل درب ورودی کارخانه تجمع کردند.

بر اساس این اطلاعات همچنین صبح روز گذشته جمعی از کارگران روز مزدی مجتمع نی‌شکر هفت تپه در اعتراض به عدم دریافت  ۴ ماه دستمزد و بیمه عقب‌افتاده خود در محوطه مجتمع تجمع کرده بودند.

به گفته یکی از کارگران این واحد این مطالبات جدا از بحث نگرانی‌هایی است که این روزها در میان آنها از بابت تصمیم دولت برای خصوصی‌سازی مجموعه هفت‌تپه گرفته‌شده است.

به نقل از کارگر مورد نظر گفته می‌شود دو سوم از عیدی سال ۹۵ کارگران رسمی این مجتمع که در بخش صنعت فعال‌اند هنوز پرداخت‌نشده است.

به گفته وی همچنین به دلیل افرایش بدهی‌های مالی مجتمع نی‌شکر هفت تپه حدود ۴۰ نفر از رانندهای تریلی‌های حامل نیکشر طی روزهای گذشته با خاموش کردن خودروهای خود دست به اعتراض صنفی زده‌اند و از سوی دیگر حدود ۷۰ راننده وانت‌های باری استیجاری هنوز بابت  ۷ ماه معوقات مزدی خود طلبکارند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.