ضرب وشتم سهیل بابادی و انتقال به بند سه رجایی شهر / اعلام اعتصاب غذا

روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه، سهیل بابادی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر، ضمن انتقال به بند سه زندان رجایی شهر از سوی گارد زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت. این زندانی سیاسی در اعتراض به این انتقال و رفتار مسئولین زندان هم‌اکنون در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه، سهیل بابادی از سوی معاونت زندان به دفتر زندان رجایی شهر احضار گشته و در پی آن معاونت زندان دستور انتقال این زندانی سیاسی را به سالن ۷ بند ۳ زندان صادر کرده است. مأموران زندان ضمن انتقال این زندانی وی را مورد ضرب و شتم قرار داده و همچنین اجازه به همراه داشتن وسایل شخصی‌اش را در این بند نداده‌اند.

سهیل بابادی در اعتراض به این انتقال غیرقانونی و رفتار نامناسب مسئولین زندان رجایی شهر، از روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه اعلام اعتصاب غذا کرده است. این در حالی است که این زندانی سیاسی از بیماری کلیوی رنج می‌برد و اعتصاب غذا وضعیت جسمانی وی را وخیم‌تر می‌کند.

لازم به ذکر است که دادگاه تجدیدنظر سهیل بابادی، پس از ۴ سال بلاتکلیفی، روز سه شنبه ۲۴ فروردین ماه به ریاست قاضی پورعرب در شعبه ۳۶ تشکیل شد.

سهیل بابادی در خردادماه ۹۱ به دلیل نوشتن مطلبی طنز در صفحه «کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان» همراه با ضرب و شتم بازداشت شد. وی در دادگاه بدوی به اتهام «توهین به مقدسات» به ۵ سال زندان و در یک پرونده دیگر به اتهام «توهین به رهبری» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به ۷ سال زندان محکوم شد.

این زندانی سیاسی مدت‌ها در زیر شکنجه‌های فیزیکی جهت اعترافات اجبار قرار داشته است. فرزند چهار ماه این زندانی سیاسی به دلیل مشکلات روحی در اثر تهدید نیروهای امنیتی مادر سقط شده است.

سهیل بابادی، از عفونت کلیه و سنگ کلیه در زندان رنج می‌برد، از امکان درمان در دوران حبس به دلیل عدم نهایی شدن حکم از اعزام به بیمارستان محروم بوده است

وی مدت‌ها در زیر شکنجه‌های فیزیکی جهت اعترافات اجبار قرار داشته است. فرزند چهار ماه این زندانی سیاسی به دلیل مشکلات روحی در اثر تهدید نیروهای امنیتی مادر سقط شده است.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.