چهل‌هزار دانش‌آموز در ارومیه از تحصیل بازماندند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر ۴۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در ارومیه وجود دارد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل ازخبرگزاری مهر، نادر قاضی‌پور سه‌‌شنبه‌شب در نشست با خبرنگاران آذربایجان غربی به مسایل مختلف ارومیه و استان اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون موضوع بازمانده از تحصیل در ارومیه به یک معضل اساسی تبدیل شده این در حالی است که مسئولان نمی‌خواهند این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان این‌که بحث دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در صورت بی‌توجهی به یکی از مشکلات اساسی در کشور تبدیل خواهد شد، اظهارداشت: براساس آخرین آمار ثبت احوال، شهرستان ارومیه باید ۲۰۱ هزار و ۱۸۵ دانش‌آموز بین ۶ الی ۱۸ سال داشته باشد درحالی‌که هم‌اکنون ۱۶۰ هزار دانش‌آموز در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند.

قاضی‌پور با اشاره به اختلاف شدید آماری جمعیت باسواد و دانش‌آموزان ارومیه گفت: با مقایسه آمار فوق بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموز در ارومیه از تحصیل بازمانده‌اند که آمار تاسف‌بار و قابل تاملی است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هماکنون بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به‌خصوص ۹۰ درصد معتادان در کشور بی‌سواد هستند این یعنی باید موضوع جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مورد توجه قرار گیرد.

قاضی‌پور با انتقاد از پایین بودن شاخص‌های بهداشت و آموزش در استان و ارومیه خواستار توجه ویژه و رسیدگی مقامات کشوری و استانی در این خصوص شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.