۱۱ فعال حقوق زنان در گیلان مجموعا به بیش از ۶۰ سال حبس تعزیری محکوم شدند

دادگاه تجدید نظر استان گیلان به ریاست قاضی محمدصادق ایران‌عقیده، حکم ۶۰سال و ۶ماه حبس تعزیری ۱۱فعال حقوق زنان ساکن این استان را تایید کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، براساس حکمی که به تایید دادگاه تجدید نظر استان گیلان رسیده است، زهره دادرس به ۹سال و ۶ماه و ۲روز حبس تعزیری، سارا جهانی، فروغ سمیع‌نیا، یاسمین حشدری، نگین رضایی، شیوا شاه‌سیاه، آزاده چاوشیان، متین یزدانی و زهرا دادرس هرکدام به ۶سال و ۱ماه و ۱۷روز حبس تعزیری و جلوه جواهری و هومن طاهری هرکدام به ۱سال حبس تعزیری محکوم شدند.

عناوین اتهامی علیه زهره دادرس «تشکیل گروه با هدف برهم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی» عناوین اتهامی علیه هومن طاهری و جلوه جواهری «تبلیغ علیه نظام» و اتهامات مطروحه علیه فروغ سمیع نیا، سارا جهانی، یاسمین حشدری، شیوا شاه سیا، نگین رضایی، آزاده چاوشیان، زهرا دادرس و متین یزدانی «عضویت در گروه و اجتماع و تبانی با هدف برهم زدن امنیت ملی» مطرح شده است.

گفتنی است این شهروندان در مردادماه ۱۴۰۲، هم‌زمان با موج بازداشت جمعی از شهروندان در استان گیلان بازداشت و همگی آنها پس از مدتی به‌صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شده بودند.  

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.