محرومیت رضا محمدحسینی، زندانی سیاسی، از برقراری تماس تلفنی

رضا محمدحسینی، زندانی سیاسی محبوس در زندان قزلحصار کرج، از رو پنج‌شنبه ۱۰ خردادماه ۱۴۰۳ به دستور مسئولان زندان از حق برقراری تماس تلفنی محروم شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، از دلایل محرومیت آقای محمدحسینی اطلاعی در دست نیست، اما به‌نظر می‌رسد این محرومیت در پی انتشار فایل صوتی این زندانی طی روزهای گذشته صورت گرفته باشد.

رضا محمدحسینی در فایل صوتی که چندی پیش از داخل زندان منتشر کرده است اعلام کرد که نیروهای سپاه پاسداران از وکالت دادن او به برادرش برای انجام کارهای انحصار وراثت، ممانعت کرده اند و به این ترتیب وی از حق دریافت اجاره ملکی که پس از مرگ پدرش می‌توانست کمک خرج وی در ایام حبس باشد محروم مانده است.

گفتنی است رضا محمدحسینی که سابقه چندین بار بازداشت و تحمل حبس دارد، آخرین بار در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

او نهایتا در دی‌ماه ۱۴۰۲ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به اتهام «عضویت در گروه‌های مخالف نظام با هدف برهم زدن امنیت کشور»، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «تمرد نسبت به مامورین در حین انجام وظیفه» به ۱۴سال و ۶ماه حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد و اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود است.  

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.