تایید حکم ۱۳ماه و ۱۵روز حبس تعزیری برای منوچهر بختیاری، زندانی سیاسی

منوچهر بختیاری، زندانی سیاسی محبوس در زندان چوبیندر قزوین، بابت پرونده‌ای که در ایام حبس برای وی گشوده شده است، به ۱۳ماه و ۱۵روز حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، براساس حکم صادر شده توسط شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان قزوین، منوچهر بختیاری به اتهام «نشر اکاذیب» به ۱۳ماه و ۱۵روز حبس تعزیری محکوم شده است.

منوچهر بختیاری که به جرم دادخواهی خون فرزندش، پویا بختیاری، از کشته‌شدگان اعتراضات آبان۹۸، به ۶سال حبس تعزیری محکوم شده و اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود است، پیش از این با پرونده‌سازی‌های متعدد در زندان مواجه شده است.

در یکی از این پرونده‌سازی‌ها، آقای بختیاری توسط دادگاه انقلاب کرج به ۱۸سال حبس تعزیری و ۷۴ضربه شلاق محکوم شد که این حکم توسط دادگاه تجدید نظر استان البرز نقض و پرونده وی جهت رسیدگی مجدد به دادگاه انقلاب ارجاع شد.

وی همچنین در آبان‌ماه سال گذشته توسط دادگاه انقلاب قزوین به ۶ماه حبس تعزیری محکوم شد که این حکم توسط شعبه ششم دادگاه تجدید نظر استان قزوین تایید شده است.

گفتنی است پویا بختیاری، فرزند منوچهر بختیاری در جریان اعتراضات آبان۹۸ به ضرب گلوله نیروهای سرکوب‌گر جمهوری اسلامی جان خود را از دست داد. پس از کشته‌شدن پویا اعضای خانواده و اقوام وی به جرم دادخواهی خون فرزندشان تحت فشار شدید نهادهای امنیتی قرار گرفته و بارها بازداشت شدند. ناهید شیرپیشه، مادر پویا نیز در تیرماه ۱۴۰۱ بازداشت و اکنون در حال گذران دوران ۵سال محکومیت خود در زندان است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.