تدوام کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در تعدادی از زندان‌های کشور

کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» که از حدود ۶ماه پیش آغاز شده است، وارد بیست و هشتمین هفته خود شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، کارزار«سه‌شنبه‌های نه به اعدام» از بهمن‌ماه سال گذشته از سوی زندانیان سیاسی محبوس در زندان قزلحصار کرج و در اعتراض به نقض حقوق بنیادین فعالان سیاسی-مدنی و شهروندان معترض مخالف جمهوری اسلامی و صدور و اجرای حکم غیرانسانی اعدام برای بسیاری از زندانیان شروع شد و پس از آن جمع زیادی از زندانیان در سایر زندان‌های کشور به این کارزار پیوستند.

در جریان این کارزار زندانیان روزهای سه‌شنبه هر هفته دست به اعتصاب غذا می‌زنند و طی ۲۸ هفته گذشته زندانیان سیاسی در زندان‌های مختلف کشور از طیف‌های گوناگون به این کارزار پیوسته‌اند که اوج آن در اعلام همبستگی تمامی زندانیان سیاسی بند زنان زندان اوین و بند زنان زندان لاکان رشت در هفته گذشته بود.

با پیوستن این دو زندان تعداد زندان‌های شرکت‌کننده در این کارزار به ۱۷ زندان رسیده است. از جمله زندان‌های ارومیه، مریوان، کامیاران، بانه، سلماس، زندان مرکزی کرج، زندان خرم‌آباد، اردبیل، قائم‌شهر، خوی، نقده، مشهد، سقز و بند زنان زندان تبریز.

گفتنی است حکومت جمهوری اسلامی رتبه اول جهانی را در اعدام شهروندان خود دارد و طبق اعلام سازمان حقوق بشر ایران طی ۶ماه منتهی به تیرماه سال جاری، شمار اعدام شدگان در کشور به حدود ۲۵۰ مورد رسیده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.