محرومیت درمانی راحله راحمی‌پور، فعال مدنی محبوس در زندان اوین

راحله راحمی‌پور، فعال مدنی ۷۱ ساله محبوس در زندان اوین، علیرغم نیاز به دریافت خدمات درمانی تخصصی در خارج از زندان، از رسیدگی پزشکی محروم است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، خانم راحمی‌پور که به‌دلیل کهولت سن و ابتلا به بیماری تومور مغزی و تالاسمی مینور نیاز به رسیدگی تخصصی پزشکی در خارج از زندان دارد، از اعزام به مراکز درمانی محروم است.

بیماری این فعال مدنی به حدی است که توان جسمی خود را از دست داده و دچار مشکل در راه رفتن است. با وجود این مشکلات مسئولان بهداری زندان طی مراجعه وی به بهداری تنها اقدام به سنجش فشار خون، تزریق سرم و اکسیژن درمانی کرده و بدون اقدام تخصصی درمانی وی را به بند بازگردانده‌اند.

همچنین با کارشکنی مسئولان قضایی، درخواست خانم راحمی‌پور مبنی بر انتقال پرونده پزشکی وی به کمیسیون درمانی جهت بررسی ناتوانی در تحمل حبس رد شده است.

راحله راحمی‌پور در آبان‌ماه ۱۳۹۸ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به بند ۲الف زندان اوین منتقل شد. او چندی بعد به‌صورت موقت از زندان آزاد شد.

این فعال مدنی که به اتهام «اجتماع و تبانی» و «تبلیغ علیه نظام» به ۶سال حبس تعزیری محکوم شده است، در آبان‌ماه ۱۴۰۲ پس از مراجعه به دادسرای اوین بازداشت و برای اجرای حکم حبس به زندان اوین منتقل شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.