یکی از فعالان عرفان حلقه برای اجرای حکم فراخوانده شد

نرگس فرهادی‌زاده از اعضای عرفان حلقه، جهت گذراندن یک‌سال حبس تعزیری به دادسرای اوین فراخوانده شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از سحام، نرگس فرهادی زاده جهت اجرای حکم خود در بهمن‌ماه سال گذشته به‌صورت تلفنی احضار و از مراجعه به دادسرا خودداری کرد. پس از خودداری این فعال عقیدتی از پذیرفتن احضاریه شفاهی، صبح روز چهارشنبه هجدهم فروردین ابلاغ کتبی اجرای حکم از سوی دادسرای اوین برای وی ارسال گردید. این در حالی است که پیش‌ازاین، وکیل این عضو عرفان حلقه، از اخذ مهلت تا خردادماه سال جاری، به وی خبر داده بود.

نرگس فرهادی زاده در ۱۶ مهرماه ۱۳۹۳ درحالی‌که همراه با تعداد زیادی از شاگردان محمدعلی طاهری، جهت ارائه یک نامه به مجلس شورای اسلامی در حمایت از طاهری و اعتراض به نقض حقوق انسانی وی، در جلوی درب مجلس حضور یافته بود، بازداشت و به اتهام «اخلال در نظم عمومی» به یک‌سال حبس تعزیری و سه ضربه شلاق محکوم گردید.

محمدعلی طاهری، بنیان‌گذار عرفان حلقه و دو طب مکمل فرا درمانی و سایمنتولوژی می‌باشد که به اتهام توهین به مقدسات به ۵ سال حبس محکوم گردید و در سال ۹۴ در حالی که محکومیت پنج ساله او رو به‌پایان بود، در معرض اتهام جدید «افساد فی الارض» قرار گرفت و در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شد.

حکم اعدام آقای طاهری در دیوان عالی کشور، به دلیل نقص تحقیقات، نقض و پرونده جهت تکمیل تحقیقات به شعبه بدوی ارجاع گردید، اما از هجدهم بهمن ماه سال ۹۴، که پنج سال محکومیت آقای طاهری به پایان رسید، او همچنان دربند عوامل سپاه، در حبس به سر می‌برد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.