گزارشی از آخرین وضعیت منوچهر محمدعلی در زندان اوین

منوچهر محمدعلی در مردادماه سال ۹۲ بازداشت شد و مدت سه‌ماه را در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین به سر برد، وی مدتی بعد به اتهام «ارتباط با دول متخاصم» در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران توسط قاضی صلواتی دادگاهی و به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد. گزارش پیش رو به تشریح سرگذشت و آخرین وضعیت این زندانی امنیتی می پردازد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فعالان حقوق بشر، منوچهر محمدعلی ۴۲ ساله، ساعت ۵ عصر روز ۳۰ مردادماه سال ۱۳۹۲ در خیابان آپادانای تهران توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

آقای محمدعلی به مدت سه‌ماه در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین مورد بازجویی قرار گرفت.

یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی امنیتی در این‌باره گفت: “از زمان بازداشت آقای محمدعلی تا سه ماه بعد که وی را از سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ به بند عمومی منتقل کردند خانواده‌اش هیچ خبری از او نداشتند و او نیز اجازه تماس با خانواده‌اش را نداشت. آقای محمدعلی به دلیل بیماری پدرش و برای نگهداری از او از فرانسه به ایران بازگشته بود.”

منوچهر محمدعلی مترجم زبان فرانسه است و مدت‌ها در کشور فرانسه زندگی کرده است. وی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران توسط قاضی صلواتی به اتهام «ارتباط با دول متخاصم» به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم در سال ۱۳۹۴ در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

منبع نزدیک به خانواده محمدعلی با بیان این‌که وی تاکنون حتی با فوت پدرش به مرخصی اعزام نشده است، در مورد آخرین وضعیت پرونده‌اش تصریح کرد: “این خانواده دست‌کم یک‌بار تقاضای اعاده دادرسی داده‌اند اما این نامه به مقصد نرسیده است.”

منوچهر محمدعلی در حال حاضر در سالن ۱۲ بند هفت زندان اوین در شرایطی بسیار نامناسب مشغول گذارندان ۱۰ سال حبس تعزیری خود است.

بند هفت زندان اوین متشکل از هشت سالن، یکی از بندهای بدنام این زندان است که زندانیان عمدتا با جرایم مالی در آن نگهداری می‌شوند اما دست‌کم ۵۵ زندانی سیاسی-امنیتی در کنار زندانیان معتاد به مواد مخدر و جرایم مالی برخلاف اصل تفکیک جرائم در وضعیتی بسیار نامناسب حبس‌های طولانی مدت خود را طی می‌کنند. در این بند حداقل ۳۰ زندانی مبتلا به ایدز وجود دارد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.