برگزاری سه تجمع کارگری در کشور

کارگران و کارکنان شرکت آکیا خودرو و کارخانه بلبرینگ سازی تبریز در اعتراض به حقوق‌های معوقه خود مقابل استانداری آذربایجان‌شرقی و فرمانداری تبریز تجمع کردند. همچنین کارگران پیمانی پالایشگاه آبادان صبح امروز در اعتراض در به تاخیر افتادن دو ماه مزد و عیدی پایان سال از سوی پیمانکار مقابل درب ساختمان مرکزی پالایشگاه تجمع کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فارس، کارگران و کارکنان شرکت آکیا خودرو و  کارگران و کارکنان کارخانه بلبرینگ‌سازی تبریز صبح امروز هم در اعتراض به حقوق‌های معوقه خود مقابل استانداری آذربایجان‌شرقی و فرمانداری تبریز تجمع کردند به گفته این کارگران نزدیک به ۱۲ ماه است هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند.

آنها همچنین گفتند:  عیدی امسال  را هم دریافت نکرده‌اند.

کارگران بلبرینگ سازی نیز که برای چندمین بار متوالی در اعتراض به عدم پرداخت چندین ماهه خود تجمع کرده و نتیجه‌ای نگرفته‌اند خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند.

کارگران این کارخانه هجدهم  اسفند ماه مقابل اداره‌ کل کار آذربایجان‌شرقی و بیست و دوم اسفند مقابل استاندار آذربایجان‌شرقی تجمع کرده و اعتراض کردند.

در اوایل آبان امسال کارکنان این کارخانه به علت عدم پرداخت حقوق دست به اعتصاب زده بودند اما چون مطالبات پرداخت نشد حالا به خیابان آمده‌اند.

از سوی دیگر ایلنا گزارش کرد که؛ نزدیک به ۸۰ کارگر پیمانی  پالایشگاه آبادان صبح امروز (۲۴ اسفند ماه) در اعتراض به به تاخیر افتادن دو ماه مزد و عیدی پایان سال از سوی پیمانکار مقابل درب ساختمان مرکزی پالایشگاه تجمع کردند.

کارگران یاد شده که از طریق یک  شرکت پیمانکاری  در پالایشگاه آبادان مشغول به کار هستند مدعی‌اند دو ما مزد وعیدی خود را از پیمانکار طلبکارند به همین دلیل صبح امروز با تجمع   مقابل درب ساختمان مرکزی پالایشگاه آبادان  خواستار پی گیری مطالبات  خود از کارفرمای اصلی شدند

از قرار معلوم کارگران مورد نظر که در زمینه پرداخت حق بیمه ،مسکن و..دچار مشکل هستند می گویند حداقل  دستمزدی  که به عنوان یک کارگر متخصص از پیمانکران دریافت می کنند کفاف زندگی ما را نمی دهد.

این کارگران در توضیح ادعای خود گفته اند؛ بیشتر ما کارگر فنی هستی، ولی سقف دستمزد کارگران فنی و متخصص بین هشت میلیون تا ۱۲ میلیون ریال است ولی پیمانکاردستمزد کارگر ساده را به ما پرداخت می کند همچنین  عناوین شغلی  هر یک از ما کارگران متخصص در تامین اجتماعی  به عنوان کارگر ساده ثبت شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.