وضعیت نامناسب جسمانی ۸ زندانی سیاسی در زندان رجایی شهر

ارژنگ داوودی، افشین بایمانی، بهنام ابراهیم‌زاده،  ابراهیم فیروزی، فرید آزموده، علیرضا فراهانی، ایرج حاتمی و بهزاد ترحمی زندانیان زندان رجایی شهر در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ارژنگ داوودی و افشین بایمانی  بیست و ششمین روز است که در  اعتصاب غذای قرار دارند. این دو زندانی سیاسی، از تاریخ ۱۷ آذر به دلیل  در نظر نگرفتن اصل تفکیک جرائم  دست به اعتصاب غذا زده‌اند و  در وضعیت وخیم جسمانی به سر می‌برند.

پیش‌تر، ارژنگ داوودی، که از بیماری کلیه و دیابت رنج می‌برد،  به دلیل وخامت وضعیت جسمانی ناشی از اعتصاب غذا برای بار سوم  به بیمارستان منتقل شد.

افشین بایمانی  نیز در وضعیت جسمی وخیمی است. این زندانی سیاسی بارها  به کمک همبندیانش به بهداری منتقل شد اما به دلیل عدم رسیدگی به خواسته‌هایش اجازه وصل سرم را به پزشک نداد.

فرید آزموده، علیرضا فراهانی، بهزاد ترحمی و ایرج حاتمی نیز که در هفتمین روز اعتصاب غذا به سر می‌برند وضعیت جسمانی نامساعدی دارند. این زندانیان سیاسی، از تاریخ ۳ دی‌ماه، به دلیل عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و عدم احتساب مدت‌زمان بازداشت، دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند.

لازم به ذکر است که بهنام ابراهیم‌زاده و ابراهیم فیروزی در حمایت از همبندان خود و بی‌توجهی مسئولین زندان به خواسته‌های زندانیان سیاسی، از تاریخ ۹ دی‌ماه دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.