نقض حکم اعدام محمود مهرابی،زندانی سیاسی، در دیوان عالی کشور

حکم اعدام محمود مهرابی، زندانی سیاسی، پس از پذیرش درخواست فرجام‌خواهی، توسط دیوان عالی کشور لغو و پرونده وی برای بررسی مجدد به شعبه هم‌عرض در دادگاه انقلاب اصفهان ارجاع داده شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمود مهرابی، شهروند ساکن اصفهان، در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در اسفندماه همان سال با تودیع وثیقه از زندان آزاد شد. آقای مهرابی ساعاتی پس از آزادی، مجددا با هجوم نیروهای امنیتی به منزل شخصی‌اش بازداشت و به زندان بازگردانده شد.

قرار جلب به دادرسی محمود مهرابی در مهرماه سال گذشته توسط شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مبارکه از بابت اتهاماتی از جمله «افساد فی‌الارض از طریق نشر اکاذیب»، «تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی»، «تحریک غیرموثر نیروهای نظامی و انتظامی به عدم اجرای وظایف و تسلیم، در فضای مجازی»، «تحریک مردم به جنگ و کشتار به قصد برهم زدن امنیت» و «توهین به مقام رهبری و روح‌الله خمینی در فضای مجازی» صادر شد و وی نهایتا در اردیبهشت‌ماه سال جاری به اعدام محکوم شد.

گفتنی است در دی‌ماه سال گذشته نیز برای این زندانی سیاسی بابت اتهامات «انتشار محتوای مجرمانه در رسانه‌ها» و «توهین به ائمه و مقدسات» پرونده جدیدی باز شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.