صدور حکم ۹۰سال حبس تعزیری برای ۱۰ زن بهائی ساکن اصفهان

شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان، ۱۰ زن بهائی ساکن این شهر را به مجموعا ۹۰ سال حبس تعزیری، جزای نقدی و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، براساس حکم صادر شده توسط دادگاه انقلاب اصفهان، یگانه آگاهی، یگانه روح‌بخش، نگین خادمی، ندا بدخش، مژگان شاهرضایی، شانا شوقی‌فر، پرستو حکیم و آرزو سحانیان هر کدام به ۱۰ سال حبس و ۱۰۰میلیون تومان جزای نقدی و ندا عمادی و بهاره لطفی به ۵سال حبس و مبلغ ۵۰ میلیون تمان جزای نقدی محکوم شدند.

عناوین اتهامی که این شهروندان بابت آنها محاکمه شده‌اند «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» و «مشارکت در انجام فعالیت تبلیغی و آموزشی انحرافی مغایر با شرع مقدس اسلام» و مصادیق این اتهامات برگزاری کلاس‌های آموزشی زبان انگلیسی، نقاشی، موسیقی، یوگا و اردوهای طبیعت‌‌گردی برای خردسالان، نونهالان و نوجوانان ایرانی و اتباع کشور افغانستان عنوان شده است.

همچنین این شهروندان به‌عنوان مجازات تکمیلی به ضبط اموال توقیفی، مدت ۲سال منع خروج از کشور و ۲سال ممنوعیت استفاده از فضای مجازی محکوم شده‌اند.

گفتنی است این شهروندان در آبان‌ماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه به‌صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شده بودند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.