نامه فرهنگیان بازنشسته به رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی

فرهنگیان بازنشسته کشور طی نامه‌ای به نوبخت، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، خواستار رفع تبعیض در حقوق و مزایای بازنشستگان و تجمیع بیمه‌ها در قالب بیمه‌ای واحد شدند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، این فرهنگیان بازنشسته همچنین خواستار پرداخت تمام مطالبات معوق و همچنین پرداخت مابه‌التفاوت و خسارات ناشی از عدم اجرای مفاد ماده ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۱۵۰ قانون برنامه چهارم توسعه شدند.
متن این نامه به شرح زیر است:
به نام خداوند جان و خرد
معاون محترم رییس‌جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کل کشور
با سلام و احترام
بدین‌وسیله اهم خواسته‌های فرهنگیان بازنشسته کشور، جهت اقدام بایسته و شایسته در دو محور، تقدیم می‌گردد. باشد که تدبیر دولت یازدهم در محقق ساختن هرچه سریع‌تر آنها، چراغ امید به اشاعه عدالت را همچنان فروزان نگه دارد.
۱. محور اول: مطالبات اصلی
این مطالبات که محصول نگرش ناصواب تصمیم سازان و صاحبان منصب در دولت‌های پیشین و سبب تحمیل شرایطی بسیار تلخ و ناعادلانه بر زندگی فرهنگیان بازنشسته بوده است، در بخش‌های زیر خلاصه می‌گردد.
الف) ایجاد تمهیدات قانونی لازم و فوری در جهت رفع تبعیض‌های ناروا و ترمیم فاصله‌ی ناعادلانه حقوق و مزایای بازنشستگان آموزش‌وپرورش، اولاً نسبت به همکاران شاغل خود در همین وزارتخانه؛ ثانیاً نسبت به شاغلان و بازنشستگان سایر نهادها و سازمان‌های دولتی.
ب) تجمیع بیمه‌های کنونی فرهنگیان شاغل و بازنشسته در قالب بیمه‌ای واحد، کارآمد و فراگیر که پاسخگوی نیازهای آنها در شرایط سنی مختلف باشد.
۲. محور دوم: معوقات
آنچه در این بخش به‌عنوان خواسته‌های موردنظر بازنشستگان فرهنگی می‌گنجد، شامل موارد ذیل است:
الف) پرداخت فوری تمام مطالبات معوق و دیون مختلف بازنشستگان فرهنگی به‌ویژه معوقات مربوط به پاداش‌های پایان خدمت آنها.
ب) پرداخت فوری مابه‌التفاوت کامل و همچنین خسارات ناشی از عدم اجرای مفاد ماده ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۱۵۰ قانون برنامه چهارم توسعه در خصوص مطابقت ضریب ریالی افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته درساهای ۱۳۸۶ الی ۱۳۹۳ با نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی که متأسفانه توسط وزارت آموزش‌وپرورش و صندوق بازنشستگی کشوری در سال‌های مزبور رعایت نشده و آرای زیادی نیز توسط دیوان عدالت اداری در محکومیت آ.پ و صندوق بازنشستگی کشوری صادرشده است.
با سپاس و امتــنان – فرهنگیان بازنشسته
بهمن‌ماه ۱۳۹۴

Post source : حقوق معلم و کارگر

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.