بازداشت دو تن از هواداران عرفان حلقه در کرج

دو تن از هواداران عرفان حلقه در کرج بازداشت و به زندان رجایی شهر منتقل شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران ، مسعود مهدویان و مسلم همتی، روز چهارشنبه ۵ اسفند ماه، در حین نصب پوسترهایی در حمایت از محمدعلی طاهری در کرج بازداشت و به زندان رجایی شهر انتقال یافتند.

در هفته‌های گذشته موجی از تجمعات و اعتراضات هواداران بنیان‌گذار عرفان حلقه در شهرهای مختلف صورت گرفته است که تابه‌حال چندین بازداشتی در پی داشته است.

گروهی از اعضای پارلمان اروپا نیز به‌تازگی خواستار اقدامی فوری محمدعلی طاهری، بنیان‌گذار عرفان حلقه از سوی حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران شدند.

نمایندگانی که این نامه را امضا کرده‌اند مدت طولانی بازداشت آقای طاهری را که به اعدام محکوم‌شده، غیرعادلانه خوانده‌اند.

گفتنی است، هم‌اکنون تعداد زیادی از اعضا، هواداران و حامیان گروه عرفان حلقه، محکوم‌به حبس شده یا پرونده قضایی دارند. همچنین طی ماه‌های اخیر حامیان دکتر محمدعلی طاهری، مؤسس و رهبر این گروه نیز که بار‌ها مقابل زندان اوین و مراجع قضایی دست به تحصن و تجمعات اعتراضی زده بودند، مورد پیگرد قضایی قرارگرفته‌اند.

لازم به ذکر است که محمدعلی طاهری، زندانی عقیدتی محبوس در زندان اوین که در اعتراض به نگهداری غیرقانونی وی پس از اتمام ۵ سال محکومیت دست به اعتصاب غذای نامحدود زده بود، هم‌اکنون در چهارمین روز اعتصاب غذای خشک و بیست و سومین روز از اعتصاب غذایی‌تر به سر می‌برد.

گفتنی است که وی پیش‌تر به دلیل وخامت وضعیت جسمانی، در دوازدهمین روز از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل و پس از دو روز بستری بودن در بخش مراقبت‌های ویژه به زندان اوین بازگردانده شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.