وجود ۲۵ هزار اولیای دانش آموز بی سواد در استان کرمانشاه

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان کرمانشاه گفت:حدود ۲۵هزار اولیای دانش آموز بی سواد در استان وجوددارد که از این تعداد ۲۴هزار نفر برای باسوادشدن توسط مدارس معرفی شده اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری مهر، محمدرضا بسامی، از وجود ۲۹۱ هزار نفر بی سواد براساس آخرین آمار در استان کرمانشاه خبر داد و  افزود: از این تعداد  ۸۰ هزار و ۴۳۲ نفر در رنج سنی بین ۱۰ تا ۴۹ سال قرار دارند.

بسامی تصریح کرد: راستی آزمایی در سامانه مذکور به این دلیل است که در آخرین سرشماری مربوط به سال ۹۰ حدود شش هزار و ۸۰۰ نفر دارای مدرک بالای کارشناسی ارشد اعلام بی سوادی کرده بودند.

وی بیشترین میزان با سوادان را مربوط به شهرستان پاوه و کمترین باسوادان را مربوط به شهرستان ثلاث باباجانی دانست.

بسامی افزود: ۵۵ درصد از باسوادان استان مرد و ۴۵ درصد از آنان را بانوان تشکیل می دهند و حدود یک سوم از باسوادان در شهرستان کرمانشاه هستند.

وی میزان باسوادان زن و مرد استان در شهرها و روستاها را برابر اعلام کرد و گفت: حدود ۲۵ هزار اولیای دانش آموز بی سواد نیز در استان وجود دارد که از این تعداد ۲۴ هزار نفر برای باسواد شدن توسط مدارس معرفی شده اند و ۵۰ درصد آنها در کرمانشاه هستند و از این میزان نیز ۲۵ درصد آن در ناحیه دو و شهرک های حاشیه ای شهر استقرار دارند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.