هشتمین روز اعتصاب غذای رضا سمیعی منفرد در زندان اوین

با گذشت هشت روز از اعلام اعتصاب غذای رضا سمیعی منفرد در زندان اوین، مسئولین زندان هنوز پاسخی به خواسته‌های وی نداده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فعالان حقوق بشر،  یک منبع مطلع گفته است که با توجه به بیماری و مشکلات جسمی، ادامه اعتصاب غذای این زندانی امنیتی ممکن است مشکلات زیادی برایش ایجاد کند. رضا سمیعی منفرد، به دلیل عدم رسیدگی درمانی، عدم برخورداری از مرخصی درمانی و عدم پاسخگویی به نامه‌هایش، از روز سوم اسفند در بند هفت زندان اوین اعلام اعتصاب غذا کرده است.

این زندانی در نامه ای رسمی به مسئولین زندان اعتصاب غذایش را اعلام کرده است.

رضا سمیعی منفرد، بازرس ویژه سابق بانک مرکزی به اتهام ارتباط با دول متخاصم بازداشت و به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است.

یک منبع که نخواسته نامش فاش شود، گفته است که او به دلیل افشای فساد ۳ هزار میلیاردی بازداشت و محکوم شده است.

این زندانی به دلیل ابتلا به بیماری کبد چرب و دیسک کمر که به بی حسی اندام تحتانی منجر شده است، نیازمند اقدامات درمانی است و با گذراندن بیش از یک سوم حبس، امکان برخورداری از آزادی مشروط را نیز دارد.

او حدود ۳ سال از حبس پنج ساله اش را گذرانده و با وجود درخواست های مکرر، مسئولین تا کنون پاسخ مثبتی به درخواست مرخصی او نداده اند.

رضا سمیعی منفرد خرداد ۱۳۹۲ بازداشت شد و پس از گذراندن چهار ماه در سلول های انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین به بند ۳۵۰ و سپس به بند هفت زندان اوین منتقل شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.