میانگین نرخ بیکاری در سیستان و بلوچستان ۴۵ درصد است

براساس آخرین گزارش مرکز آمار، نرخ بیکاری در استان سیستان و بلوچستان ۱۱.۲ درصد است اما مسئولان محلی می‌گویند که این آمار غیرواقعی و میانگین نرخ بیکاری نزدیک به ۴۰ درصد است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از رادیو زمانه، حسن روحانی رئیس جمهوری جمهوری اسلامی ایران مدعی است که دولت در دو سال گذشته ۱.۷ میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده است. همچنین گزارش مرکز آمار جمهوری اسلامی ایران بیانگر کاهش نرخ بیکاری در دو سال گذشته است.

فعالان کارگری و منتقدان دولت این آمار‌ها را غیرواقعی می‌دانند و می‌گویند که نرخ بیکاری واقعی چند برابر نرخ بیکاری رسمی است. در همین رابطه حسین‌علی شهریاری نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت که «میانگین نرخ بیکاری در برخی از مناطق سیستان و بلوچستان ۴۵ درصد است».

او از مسئولان دولتی خواست که «دست از سیاسی کاری بردارند و آمارهای واقعی را به مردم بگویند.» به گفته شهریاری دولت یازدهم هیچ اقدامی برای بهبود وضعیت فقر و بیکاری در سیستان و بلوچستان انجام نداده است.

پیش از این نیز استاندار سیستان و بلوچستان گفته بود که نرخ بیکاری در برخی از مناطق این استان بیش از ۳۰ درصد است. معاون امنیتی و سیاسی استانداری هم نرخ بیکاری این استان را ۴۰ درصد اعلام کرده و فقر و بیکاری را اصلیترین معضلات سیستان و بلوچستان دانسته بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.