حسین رفیعی: دادستان تهران قدرتمندترین قانون‌شکن تاریخ قضایی ایران است

حسین رفیعی عضو شورای فعالان ملی مذهبی محبوس در بند ۸ زندان اوین نامه‌ای از ظلم دستگاه قضایی به خود و همسرش انتقاد کرده و دادستانی تهران را بزرگترین قانون شکن تاریخ ایران دانسته است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، چندی پیش آنا رفیعی دختر این استاد دانشگاه هم در نامه ای به حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران از وضعیت بیماری مادرش و ممانعت دادستانی در اعطای مرخصی به پدرش انتقاد و خواستار اقدام رئیس جمهور شده بود.

متن دلنوشته حسین رفیعی به شرح زیر است:

دادستان تهران با نقض قانون تو را به زندان می اندازد و حتی نظر معاون حقوقی خود را هم که پرونده شامل مرور زمان شده و زندانی باید آزاد شود، قبول نمی کند. پرونده سازی جدید شروع می شود. قضات هرچه وزارت دیکته کند، امضا می کنند. به هر مقامی (قضایی و اجرایی) که شکایت می کنی، پاسخگوی احقاق حق نمیبینی.

همسرت بیمار می شود. دو بیماری که هر دو جراحی نیاز دارد. دادیار مقیم زندان با حسن نیت همدلی می کند، قول مرخصی می دهد تا تیمارگر همسر بیمارت باشی. شب عید است و جراحی ضروری و پزشکان معتمد پزشکی قانونی از ترس دادستانی و اطلاعات می خواهند تمامی زوایای پزشکی را رعایت کنند. می دانند و می گویند که جراحی ضروری است ولی نمی نویسند. می خواهند آزمایشات گذشته را تکرار کنند و از موضع بیمار نمونه برداری کنند که حداقل ده روز زمان می برد تا نظر آزمایش پاتولوژی اعلام شود.

ایام عید می گذرد و جراحی همسرت دیر خواهد شد. به او توصیه می کنی که به امید خدا از خیر تیمار و مراقبت تو بگذرد. اگر پزشکان از دست رفتن زمان را صلاح نمی دانند، تن به جراحی بدهد. چون ممکن است تاخیر عواقب جبران ناپذیری داشته باشد. و اگر در نهایت نظر پزشکی قانونی هم محکم باشد، از کجا معلوم که آقای دادستان تهران پایبند حرف قبلی خود باشد؟

هم اکنون ۵۰۰ میلیون تومان وثیقه گذاشته ای و در عین حال زندان هستی. آیا دادن مرخصی به جایی برمی خورد؟ انسانیت، حقوق شهروندی، رعایت قانون و … جایی ندارد.
او قدرتمندترین قانون شکن تاریخ قضایی ایران است.
حسین رفیعی، ۲۰ اسفند ۹۴ – بند ۸ اوین

Post source : ملی مذهبی

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.