کارگران داماش؛ ۴ ماه معوقات مزدی دارند

۴۰ کارگر«آب معدنی داماش» درحالی به استقبال سال نو می‌روند که چهار ماه دستمزد و عیدی قانونی پایان سال خود را دریافت نکرده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، یکی از کارگران کارخانه «آب معدنی داماش» از تعویق ۴ماه دستمزد و عیدی ۴۰ کارگر این کارخانه خبر داد و گفت: کارفرما بدون پرداخت مطالبات پایان سال کارگران در آستانه سال نو، تولید آب معدنی را از سه ما ه قبل به دلیل نداشتن منابع مالی کافی برای تهیه مواد اولیه متوقف کرده است.

این کارگر که نخواست نامش فاش شود؛ گفت: شرکت آب معدنی داماش اولین شرکت احداث شده توسط گروه سرمایه‌گذاری امیر منصورآریا در بخش عمارلوی شهرستان رودبار است که پس از ماجرای اختلاس ۳ هزار میلیاردی و مصادره شرکت‌های متهم اصلی پرونده در دی ماه سال ۹۱ با ۱۴۲ کارگر تعطیل شد و سرانجام اردیبهشت ماه سال جاری بعد از سه سال وقفه با نظارت قوه قضائیه فعالیت خود را با ۴۰ کارگر از سر گرفته است.

این کارگر افزود: آنچه باعث تاخیر در تامین منابع مالی کارخانه شده است طولانی شدن روند پرداخت و دریافت اعتبارات مالی کارخانه است و درحال حاضر علاوه بر چهارماه دستمزد، عیدی نیز دریافت نکرده‌ایم.

این کارگر در بخش پایانی سخنان خود گفت: به هر حال از مسئولان محلی و کشوری انتظار می‌رود با حساسیت بیشتری وضعیت این شرکت را مورد نظر داشته و با اقدامات پیشگیرانه از تعطیلی دوباره آن جلوگیری کنند تا این شرکت به سرنوشتی مشابه سابق دچار نشود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.