عدم پرداخت حقوق اسفندماه وعیدی رانندگان استیجاری اداره کار استان خوزستان

بیش از ۴۰ نفر از رانندگان استیجاری که با خودرو خود در اجاره اداره کار استان خوزستان هستند تاکنون مزد اسفند و عیدی پایان سال خود را دریافت نکرده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، وقتی اداره کار اینگونه با رانندگان خود برخورد می‌کند آن‌ها باید مشکل خود را از کدام مرجع قانونی پیگیری کنند.

یکی از این رانندگان ،ضمن تایید این خبر گفت: بیش۴۰راننده هستیم که هنوز  و با  گذشت ۵ روز از سال ۹۵ هنوز مزد اسفند ۹۴ به حسابمان واریز نشده است.

وی افزود: در سالهای گذشته کارفرما که شرکتی پیمانکار است مبلغی معادل ۱۲۰ ساعت کار بجای عیدی به حساب رانندگان استیجاری واریز می‌کرد، اما هنوز عیدی رانندگان به حساب آن‌ها واریز نشده است.

این راننده یادآور شد: به علت رکود اقتصادی سال گذشته اداره کار استان خوزستان صورت وضعیت ۵ ماه را به این کارفرما شرکت پیمانکار نپرداخته است و کارفرما مزد کارگران را شخصا برعهده گرفته و مزد رانندگان را پرداخته است.

وی با تاکید بر اینکه اداره کار که باید مرجعی برای رسیدگی به مشکلات کارگران باشد، گفت: وقتی اداره کار اینگونه با رانندگان خود برخورد می‌کند آن‌ها باید مشکل خود را از کدام مرجع قانونی پیگیری کنند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.