۳۹ روز از اعتصاب غذای «مجید جعفری‌تبار» گذشت

مجید جعفری‌تبار در حالی سی و نهمین روز از اعتصاب غذا و داروی خود را در زندان پشت سر گذاشته که گزارش‌ها از وخامت اوضاع جسمانی وی حکایت دارد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از سحام، حجت‌الاسلام مجید جعفری‌تبار از ۳۹ روز قبل در اعتراض به فشار های وارد شده بر خود و خانواده‌اش توسط قوه قضائیه و دادگاه ویژه روحانیت دست به اعتصاب غذا و دارو زده است.

«شرایط نامساعد»، «عدم رسیدگی مناسب پزشکی» (ضرورت تزریق انسولین برای مشکل قند و نارسایی‌های قلبی)، «سخت‌گیری‌های غیرقانونی و غیرشرعی» و «موارد متعدد نقض حقوق بشر» از دلایل اعتصاب غذا و داروی این روحانی مشهور عنوان شده است.

یک منبع خبری حال عمومی و جسمانی حجت‌الاسلام جعفری‌تبار را در سی و نهمین روز از اعتصاب غذا و دارو «نامناسب» توصیف کرده است.

اعتصاب غذای این روحانی ساکن قم در شرایطی ادامه یافته که رسانه‌های فارسی زبان کشور در نوروز ۱۳۹۵ اغلب تعطیل یا نیمه تعطیل هستند و نمی‌توانند اطلاع‌رسانی مناسبی از وضعیت وی انجام دهند.

صفحه اینستاگرامی منتسب به «مجید جعفری‌تبار» خبر داده که در روزهای اخیر ملاقات‌های «مجید جعفری‌تبار» لغو و فشار مستمر ماموران امنیتی برای اعتراف گیری‌های اجباری و دروغ تشدید شده است. «جعفری تبار» و تعدادی از نزدیکان و شاگردانش تحت فشار قرار دارند تا تحت اعترافات اجباری، «توبه‌نامه» نوشته و «اظهار ندامت» کنند. علاوه بر آن، شاگردان وی نیز برای امضای متنی مبنی بر اعلام برائت از استاد خود تحت فشار قرار دارند.

Related posts

1 Comment

  1. Pingback: ۳۹ روز از اعتصاب غذای «مجید جعفری‌تبار» گذشت | کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.