بازداشت چند ساعته ابراهیم رشیدی

 ابراهیم رشیدی، فعال مدنی آذری‌زبان، از سوی مأموران امنیتی به مدت چند ساعت بازداشت شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از اویان نیوز، روز چهارشنبه ۱۱ فروردین ۹۵، ابراهیم رشیدی فعال مدنی اهل مشکین‌شهر که در میدان معلم این شهر از سوی مأموران امنیتی بازداشت‌شده بود پس از چند ساعت بازجویی آزاد شد.

به گفته نزدیکان این فعال، مأموران امنیتی وابسته به اطلاعات نیروی انتظامی بوده‌اند.

این شاعر و روزنامه‌نگار آذربایجانی در طول سال‌های گذشته بارها از سوی نهادهای امنیتی بازداشت و در دادگاه‌های انقلاب به زندان محکوم گردیده است.

این فعال مدنی، روز ۱ اسفند ۹۲، در آستانه روز جهانی زبان مادری به همراه ده‌ها تن دیگر از فعالان آذری زبان، به هنگام برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی زبان مادری در شهر اهر بازداشت شد.

ابراهیم رشیدی، روز ۴ خرداد ۹۱، در شعبه ۱ دادگاه انقلاب تبریز به همراه ۴ تن دیگر از فعالان دانشجویی محاکمه و به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۱ سال حبس تعزیری محکوم گردید.

وی در سال ۱۳۸۷ در زندان مرکزی ارومیه حکم پنج ماه حبس تعزیری را تحمل نموده است.

سازمان عفو بین‌الملل در سال ۲۰۰۶ با صدور اطلاعیه‌هایی، بازداشت و فشار بر ابراهیم رشیدی را محکوم نمود.

ابراهیم رشیدی (ساوالان) عضو هیات تحریریه ماهنامه “بایرام” و هفته نامه توقیف شده “نوید آذربایجان” و وبلاگ نویس، مدرس زبان تورکی آذربایجانی، عضو مؤسس سازمان غیر دولتی (NGO) “آذرتوپراق، عضو هیئت مؤسس و دبیر کانون فرهنگی”استاد شهریار” دانشگاه اورمیه، مدیر مسؤل نشریه دانشجویی “اولدوز، سردبیر نشریه دانشجویی “به ولوت” در دانشگاه اورمیه می‌باشد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.