اعلام اعتصاب غذای سعید شیرزاد/ شش زندانی سیاسی محبوس در رجایی شهر در اعتصاب غذا به سر می‌برند

سعید شیرزاد، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر، در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم در سومین روز از اعتصاب غذا به سر میبرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سعید شیرزاد در اعتراض به انتقال تعدادی از زندانیان سیاسی به بند عمومی و عدم رعایت اصل تفکیک جرائم، از روز چهارشنبه ۱۱ فروردین‌ماه دست به اعتصاب غذا زده است.

گفتنی است که افشین بایمانی و مسعود عرب چوبدار نیز در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم، از روز دوشنبه ۹ فروردین‌ماه دست به اعتصاب غذا زدند.

لازم یادآوری است که صبح روز شنبه ۲۲ اسفندماه، گارد ویژه زندان به بند چهار سالن ۱۲ زندان رجایی شهر هجوم برده و در پی آن فرید آزموده، ایرج حاتمی و بهزاد ترحمی را به بند عمومی زندان رجایی شهر منتقل کردند. این زندانیان سیاسی در اعتراض به این انتقال غیرقانونی و عدم رعایت اصل تفکیک جرائم، اعلام اعتصاب غذا کردند و هم‌اکنون در نوزدهمین روز از اعتصاب خود به سر می‌برند.

شایان به ذکر است که در بند عمومی زندانیان جرائم مواد مخدر و جرائم خطرناک نگهداری می‌شوند و بعضاً زندانیان سیاسی پس از انتقال به این بند امنیت جانی ندارند و مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.

لازم به توضیح است، هر یک از این زندانیان سیاسی نزدیک به دو سال در سلول انفرادی گذرانده‌اند و این انفرادی طولانی‌مدت جز حکم صادر محسوب نشده است. طبق قانون هرروز حبس در سلول انفرادی و زندان باید جز حکم صادره محسوب شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.