آتنا فرقدانی همچنان در وضعیت بلاتکلیف به سر می‌برد/ مخالفت با مرخصی

آتنا فرقدانی، هنرمند زندانی که به دلیل کشیدن یک نقاشی اعتراضی در زندان به سر می‌برد همچنان در وضعیت بلاتکلیف است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، آتنا فرقدانی، فعال مدنی و هنرمند ایرانی که به دلیل فعالیت‌های مدنی و کشیدن یک نقاشی اعتراضی بازداشت و در دادگاه اولیه به ریاست قاضی صلواتی به دوازده سال زندان محکوم شد، همچنان در وضعیت بلاتکلیف در زندان اوین به سر می‌برد.

لازم به ذکر است، این زندانی سیاسی حتی برای تعطیلات عید نوروز قادر به دریافت مرخصی نشد. مسئولین قضایی در این رابطه به خانواده وی گفتند که به دلیل عدم برگزاری دادگاه تجدیدنظر وی نمی‌تواند به مرخصی نوروزی اعزام شود.

گفتنی است در آخرین گزارش منتشره دبیر کل سازمان ملل متحد درباره وضعیت حقوق بشر در ایران، مقامات جمهوری اسلامی انجام آزمایش بکارت از آتنا فرقدانی را تأیید کرده و گفته‌اند مقامات زندان این آزمایش‌ها را در پاسخ به ادعاهای آزار جنسی او در برخی وب‌سایت‌ها انجام داده‌اند.

شبکه بین‌المللی دفاع از حقوق کارتونیست‌ها در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی رئیس‌جمهور، از او خواسته است برای کمک به آزادی کاریکاتوریست ایرانی، آتنا فرقدانی، با قوه قضاییه گفت‌وگو کند.

در این نامه آمده است که سازمان ملل و سایر سازمان‌های حقوق بشری خانم فرقدانی را زندانی وجدان می‌دانند که به خاطر استفاده مسالمت‌آمیز از حق آزادی بیان پشت میله‌های زندان است.

آتنا فرقدانی فارغ از تحصیل از دانشگاه الزهرا و فعال مدنی که در شهریورماه ۹۳ توسط سپاه پاسداران بازداشت و مورد بازجویی و شکنجه سفید قرار گرفت. وی پس از انتشار ویدیویی افشاگرایانه دوباره بازداشت و در مقابل چشمان پدر مورد ضرب و شتم قرار گرفت و در آخر شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی، آتنا فرقدانی را به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «توهین به رهبری، رئیس‌جمهور، نمایندگان مجلس و مأموران بند ۲ الف سپاه در حین بازجویی‌اش» به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس محکوم نمود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.