چند زبانه بودن دانش آموزان سیستان و بلوچستان باعث افت تحصیلی است

علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در جریان دیدار علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش از معلم فداکار بلوچ  با بیان اینکه چند زبانه بودن در سیستان و بلوچستان رایج است گفت:  به دلیل توجه نکردن به چندذ زبانه بودن دانش آموزان استان شاهد افت تحصیلی دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی هستیم،

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از کمپین فعالین بلوچ، هاشمی،ستاندار سیستان و بلوچستان افزود: باید سهم زبان مادری را در نظام آموزشی کشور افزایش دهیم. کمبود نیروی انسانی یکی دیگر از مهم‌ترین مشکلات سیستان و بلوچستان است که در سال‌های اخیر با استفاده از نیروهای خرید خدمت تا حدودی این خلاء جبران شده است.

وی بیان کرد: باید زمینه جذب نیروهای خرید خدمت در سیستان و بلوچستان فراهم شود تا آنها دغدغه و نگرانی برای آینده شغلی خود نداشته باشند و تمام تفکر خود را در راه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان متمرکز کنند.

هاشمی گفت: اگر قرار است افزایش سهمیه استخدام داشته باشیم باید نیروهای خرید خدمت در اولویت قرار بگیرند و وضعیت آنها مشخص شود.

سخنان هاشمی در مورد جذب نیروهای خرید خدمت در حالی بیان می شود که بسیاری از معلمان خرید خدمت با حقوق بسیار ناچیز فعالیت می کنند و تعداد زیادی از آنها با گذشت چند ماه حقوق خود را دریافت نکرده اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.