مخالفت های سپاه زاهدان با ادامه خدمت سربازی عبدالهادی آبادیان

عبدالهادی آبادیان که برای تکمیل سه ماه خدمت سربازی خود به سپاه زاهدان مراجعه کرده بود، مورد فشارهای مختلفی قرار گرفته است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از کمپین فعالین بلوچ، عبدالهادی آبادیان، زندانی سیاسی سابق فرزند ملک محمد آبادیان، پس از مراجعه چند باره به زاهدان برای تکمیل سه ماه باقی مانده از خدمت سربازی خود به وی گفته بودند که یا برای “دفاع از حرم” به سوریه برود یا با محکومیت “خلع سربازی” مواجه شده و باید ۶ ماه در بیرجند مدت سربازی سپری کند.

یک منبع مطلع خبر داد: اما عبدالهادی پس از مراجعه به سپاه بیرجند به وی گفته شده که ما چیزی به نام “خلع سربازی ۶ ماهه نداریم” و مسئولان سپاه در بلوچستان شما را “دست انداخته اند”. برگردید و این مشکل را  در استان خود حل کنید و به بیرجند مربوط نمی شود.”

این منبع تصریح کرد که این خانواده بخاطر فشارهای مالی ناشی از زندانی بودن همه اعضای مرد خانواده و سپردن وثیقه های سنگین برای آزادی با مشکلات عدیده مالی مواجه هستند اما علیرغم آن مسئولان سپاه آنها را هر روز به بهانه ای رد می کنند و از پذیرفتن ادامه خدمت سربازی عبدالهادی سرباز می زنند.

گفتنی است عبدالهادی آبادیان پیشتر در پرونده مولوی نقشبندی زندانی بوده و حکم اعدام دریافت کرده بود که پس از نقض احکام توسط دیوان عالی کشور بخاطر “ناکافی بودن دلایل” با قرار “وثیقه” آزاد شد. این زندانی هنگامی که سه ماه به پایان مدت سربازی اش در سپاه “شهرستان سرباز “باقی مانده بود بازداشت شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.