دو سال و هشت ماه بلاتکلیفی مولوی نور الدین کاشانی در زندان زاهدان

 مولوی نور الدین کاشانی به “اتهامات واهی” دو سال و هشت ماه است که در زندان زاهدان در وضعیت بلاتکلیفی به سر می برد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از کمپین فعالین بلوچ، مولوی نور الدین کاشانی، فرزند خدا داد، روحانی اهل سنت اهل زاهدان، از مرداد ماه ۱۳۹۲ تا کنون در وضعیت بلاتکلیف در زندان مرکزی زاهدان به سر می برد.

این زندانی در تاریخ ۱۶- مرداد – ۱۳۹۲ در حالی که بعد از ادای نماز صبح به منزل بر می گشت توسط مأموران سپاه پاسداران بازداشت شد.

یک منبع مطلع از بستگان وی گفت: ” از ابتدای دستگیری نامبرده تا همکنون، چندین نوبت، علماء، ریش سفیدان، نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به‌گونه‌ی دسته‌جمعی بی‌گناهی او را شهادت داده و از حکومت تقاضای آزادی او را کرده‌اند؛ اما مسئولین نظام نه تنها در آزادی او تا کنون وارد عمل نشده‌اند که او را به‌صورت رسمی و قانونی محاکمه هم نکرده اند. ”

این روحانی تا کنون در نامه های مختلف به نمایندگان زاهدان در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از آنها خواسته که برای “احقاق حقوق وی در قوه قضائیه و پیگیری پرونده اقدامات لازم را انجام دهند”

نامبرده در نامه های خود بر “بی گناهی” خود تأکید داشته و اتهامات وارده به خود را ” اتهام واهی مشارکت در قتل پرسنل ماموران پلیس راه …” عنوان کرده است.

مولوی کاشانی تصریح کرده که در زندان “مورد شکنجه های فرا طاقت بشری از نوع جسمانی و روحانی” قرار گرفته و سپاه مبنای بررسی پرونده را بر همین اعترافات “اجباری” قرار داده و به “تحقیقات نیروی انتطامی و استشهادهای محلی ریش سفیدان سنی و شیعه” توجه نمی کند.

m-kashani1 m-kashani2

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.