تعطیلی کلاس ها در تهران براثر پرداخت نشدن معوقات مزدی معلمان حق التدریسی

عدم پرداخت ۷ ماه حقوق معلمان حق‌التدریسی، برخی کلاس‌های درس را در آستانه امتحانات پایان سال تحصیلی به تعطیلی کشاند و مسئولان هم می‌گویند بودجه‌ای برای پرداخت حق‌التدریس ندارند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از همشهری، طی ۲ روز اخیر والدین برخی از دانش‌آموزان تهرانی اعلام کردند که کلاس‌های درس فرزندانشان به علت حضور نیافتن معلم تعطیل شده است. پدر یکی از دانش‌آموزان مدرسه هفتم تیر منطقه ۱۰ در این‌باره گفت: «۲ روز است که فرزندم می‌گوید کلاس درسش تعطیل‌شده، موضوع را از اولیای مدرسه جویا شدم، گفتند معلمان حق‌التدریسی به علت پرداخت نشدن حقوقشان سر کلاس نرفته‌اند و ما هم معلم جایگزین نداریم.»

در همین رابطه مادر یکی از دانش‌آموزان تهرانی با انتقاد از بروز چنین وضعیتی در آستانه امتحانات خرداد مدارس خطاب به مسئولان آموزش‌وپرورش این پرسش را مطرح کرد: چرا ۷ ماه است که حقوق معلمان حق‌التدریسی را پرداخت نکرده‌اید؟ وقتی معلم حقوق نگیرد چگونه از او توقع داریم به‌موقع سر کلاس درس حاضر شود و به نحو احسن تدریس کند، وقتی معلم گرسنه هست چه توقعی از او می‌توان داشت.

مسئول دفتر مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران در این رابطه تصریح کرد: «آقای چهاربند (مدیرکل تهران) در جلسه حضور دارد و نمی‌تواند پاسخگو باشد. موضوع را از سخنگوی شهر تهران پیگیری کنید.»

مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش‌وپرورش شهر تهران ضمن تأیید این مشکل، گفت: «آموزش‌وپرورش بودجه برای پرداخت حقوق حق‌التدریسی‌ها ندارد و آن‌ها ۷ماه هست که حقوق دریافت نکرده‌اند.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.